Tändnings-lås eller inte? på KTM 625-motard

Ante.J

Speed addict!
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
Tyvärr ingen för tillfället :-(
Hej

Undrar om det sitter tändningslås på KTM 625-motard -02?
Vill ju inte att folk skall få för sig att försöka börja kicka igång hojen, när den står parkerad.

Finns vad jag sett, inte någon elstart på 02:an.

Kanske är jag för slö, eller så är jag bara bekväm(betyder väl samma sak igentligen), men undrar om det finns möjlighet att koppla på elsart på dessa?

Tack på förhand!

Mvh Ante.J

Nej, inget tändlås på 02ans 625. Det ska vara busenkelt att kicka igång hojen. :yoparty

Sen vet jag inte om det går att eftermontera en startmotor till 625an...

Ante.J skrev:
Hej

Vill ju inte att folk skall få för sig att försöka börja kicka igång hojen, när den står parkerad.

Kanske är jag för slö, eller så är jag bara bekväm(betyder väl samma sak igentligen), men undrar om det finns möjlighet att koppla på elsart på dessa?

Tack på förhand!

Mvh Ante.J

Nej, det finns inget tädningslås på 625-02, och åter nej du behöver inte nån el-start till den! :)

Om du nu vill bygga om så måste du byta motorkåpa på höger sida, kolla på en 625-03 SXC hur det ser ut, det var innan den fick samma oljevolym som 640 ---> 625-04

Last edited:
Ok!

Då har jag koll på det med starten.
Är inte direkt negativ till kicken, men lite bekväm är man ju :) .

Hur funkar det då med tändningen, eller ja...förstår ju att det inte finns något tändnings-lås, men kan man på något annat sätt montera någon sorts brytare, så att "obehöriga äga ej tillträde"?

Vill ju inte att någon får för sig att kicka igång hojen när den står parkerad.

Mvh Ante.J

Ante.J skrev:
Hej

Tack på förhand!

Mvh Ante.J
Det är ju lite nervöst att inte ha tändningslås på hojen.

Polarn hade en 625:a tidigare och de var ju rätt bökigt att behöva låsa den med skivbromslåset om man bara skulle in en sväng på tex. macken eller upp i lägenheten snabbt för att hämta något.

Fast de är ju självklart värt besväret kontra att får den stulen...men men de är lite drygt.

Han kom aldrig så långt med att ordna en gömd dödare men jag gissar att de borde nog går att ordna på någe vis.
Fast de hade ju klart varit smidigt om de funnits ett batterit på hojen åtminstone :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti