Tändning XT-TT600

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Jag fick hem min XT600-motor idag och blev lite fundersam när inte CDI-boxen som jag hade kvar från TT-motorn verkar stämma överens med XTn..

Nån som kan svara på om det går att använda den trots att kontakterna inte är samma? Vad jag har förstått så är det tydligen nån brytare för sidostöd och nåt i XT-boxen men det måste ju gå att köra utan eller?

Jag pratade med en snubbe på en bågeskrot för ett par veckor sedan och han var då säker på att det skulle funka, han trodde bara att det var olika tändkurvor på motorerna..

Jag har en verkstadshandbok som gäller både för XT och TT och i den så ser det ju ut som att det borde gå att använda TT-CDIn på XT-motorn men färgerna som står i boken på de kablar som kommer ur XT-motorn verkar inte stämma överens med verkligheten. Kan det ha nån betydelse att det är en Teneremotor-87 med elstart jag har? Jag tycker själv inte att en startmotor borde ha så mkt med tändningen att göra men vad vet jag........

Finns det möjligtvis nån här på SH som har kunskaper i ämnet och förstår vad jag yrar om?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg