Tändning Kawasaki 500

kaffe räser

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2010
Hoj
Kawasaki z500 cafe
Hej!
Tänkte höra om någon kan hjälpa mig?
Jag får gnista på ena tändspolen men inte den andra flyttar kablarn från den ena till den andra då funkar det!Vad göra?Tack på förhand!!!

Vad fungerar när du flyttar kablarna. Alla 4 cylindrarna?
Är det brytare eller elektronisk tändning på den där. Dom ändrade det mellan 80-81, (Tror jag det var.)

Mats

Vad fungerar när du flyttar kablarna. Alla 4 cylindrarna?
Är det brytare eller elektronisk tändning på den där. Dom ändrade det mellan 80-81, (Tror jag det var.)

Mats

Hej
det är bara en i taget som funkar flyttar kablarna på baksidan av tändspolarna!Det är en 81a!Är två gul/röda o en svart o en grön!Vet inte vad det är för tändning!Ska kolla det!

Ok det var brytarlös tändning!Någon som vet hur man mäter om grejerna är hela?Har ström till båda tändspolarna verkar va något knas på vägen:huvetGer snart upp!Då blir det en as billig hoj till salu:gnissla

Ok det var brytarlös tändning!Någon som vet hur man mäter om grejerna är hela?Har ström till båda tändspolarna verkar va något knas på vägen:huvetGer snart upp!Då blir det en as billig hoj till salu:gnissla
Mät upp pick-up coil ohm 360-540. om tändkablar o hattar är gammla så kan det bli dålig gnista så kolla även dessa.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing