Tändkablar hur sitter dom?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har helt fått hjärnsläpp. Hur ska tändkablarna sitta på min Gsxr.
Bakre tändspolen 2-3?
Främre 1-4?
Eller är det tvärt om.

Hojen tänder men inte mer än så. Oavsett om jag kör med startgas eller ej. Cykeln är en 750Rw med 1100R puffra Rs38or som stått still länge. Kan skit/annat jox i fuggarna göra detta? jag tvivlar. Tändplatta 1100, pickup 1100, cdi 750. Stiften av okännd status, borde funka(har ingen 18mm hylsa), han tänder lite ibland men inte mer än så. Är det någon kabel jag missat som kan göra detta? Finns det något annat som kan göra så här?

Qwerty skrev:
Har helt fått hjärnsläpp. Hur ska tändkablarna sitta på min Gsxr.
Bakre tändspolen 2-3?
Främre 1-4?
Eller är det tvärt om.

Hojen tänder men inte mer än så. Oavsett om jag kör med startgas eller ej. Cykeln är en 750Rw med 1100R puffra Rs38or som stått still länge. Kan skit/annat jox i fuggarna göra detta? jag tvivlar. Tändplatta 1100, pickup 1100, cdi 750. Stiften av okännd status, borde funka(har ingen 18mm hylsa), han tänder lite ibland men inte mer än så. Är det någon kabel jag missat som kan göra detta? Finns det något annat som kan göra så här?
Byt stift.

på min 750w så va de bakre som va till 1:an o 4:an! Den övre sladden va till 1:an o den undre till 4:an

Okey i morgon blir det rengöring och byte av stift för att se om kära bettan vill starta efter en lång dvala.

andersbrink skrev:
1'an och 4'an är ett par, 2'an och 3'an det andra paret. 50% chans att göra fel när man vet det.

Jo då jag vet det. Men den främre spolens kablar når bara till mittenstiften, därför antar jag att dom ska sitta där. Men inget passar ju nu efter motor bytet och det kan lika gärna vara tvärt om. Men jag tror att jag minns rätt att 1-4 var den bakre.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...