Tändinställning?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Någon som vet hur man ska justera tändningen på en kawasaki kdx 125 sr??

Den går inte på topp varv. Jag hoppas på att det är något som är feljusterat men om det inte skulle vara så, vad är det så som är fel?
(Nämn något billigt :rolleyes: )
 
ypvs ? dvs avgasventilen ? Kärvat fast i lågfartslägen eller pajat.
(moderna hojar brukar man inte kunna justera tändningen på)
/u
 
ulf_lundin skrev:
ypvs ? dvs avgasventilen ? Kärvat fast i lågfartslägen eller pajat.
(moderna hojar brukar man inte kunna justera tändningen på)
/u

har precis bytt avgasventilen ( KIPS), så att den funkar, och är rätt inställd.
 
Går inte på toppvarv ? Förklara ! tvärdör, fyrtaktar (bluddrar), bläääpar, bara p fullgas, samma varm som kall, började plötsligt etc.
Vad har du kollat o provat hitills ? Stift ? Komp ? Förg ? Soppakran o filter ? Tändinställning ? Annat ?
/u
 
ulf_lundin skrev:
Går inte på toppvarv ? Förklara ! tvärdör, fyrtaktar (bluddrar), bläääpar, bara p fullgas, samma varm som kall, började plötsligt etc.
Vad har du kollat o provat hitills ? Stift ? Komp ? Förg ? Soppakran o filter ? Tändinställning ? Annat ?
/u

Den tvärdör. Kvittar hur mkt/lite jag gasar. samma fenomen kall som varm. nytt stift, inget lustigt med förgasaren. Soppakranen är okej (vad skulle den kunna ställa till med??) Tändinställning har jag inte kunnat kolla pga. att det inte finns någon som vet hur det ska göras, inte ens kawasaki återförsäljar-mekaniker :(

Kompressionen har jag inte heller kunnat kolla, men det finns iallafall inga skador på cylinder eller kolv...
 
Lämnade in den klocka två idag. fick tillbaka den klockan tre då han konstaterade att den omöjligt kan gå bättre... :confused:

Och han ska vara en pensionär som erbjuds jobb till höger och vänster som tele-support, för att han ska vara så bra...

Kawan gör knappt hundra... :(

Funderar på att klippa en kabel som jag lurar lite på. Den kan har varit ryckt innan, och blivit hoppsatt av min far då han mekat med den. Det känns liksom som ett vartalstopp, och han har varvat bra mkt mer innan. Förhoppningsvis har den sladden varit kapad innan och nu blivit hoppsatt...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top