Tändinställning Kawa A1... WTF?

Pugho

Rödljuskung i lågskor
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
-97 CBR1000F
Spenderade igår kväll med att försöka få ordning på polarens gamla Kawa 250 från början av 70-talet nån gång. (A1 Samurai)

Enligt uppgift så ska brytaravståndet vara 0.35mm och förtändningen 2.8mm f ö d, men tändplattan verkar bara gå att justera mellan 30 och 40mm f ö d. Det vill säga runt 150 grader.. Närmare nedre dödpunkten än övre.

Jag tycker det känns som att om den ska tända ända där nere så ska den göra det vid 6-7000 varv, men absolut inte som grundinställning. Med den lägsta tändningen som går att få så GÅR hojen att starta men tomgång existerar knappt och vridet är noll under 5000 varv, men vid 7000 varv vill den lyfta framhjulet på gaspådrag..

Det känns inte så bra att släppa ut honom och övningsköra på den hojen... :3freak

Är det någon som har mekat med sådana här hojar och som har en aning om vari min tankevurpa ligger? Något måste jag ju ha tänkt fel.. Det syns ingen slungregulator eller nåt sånt. Annars kunde man ju tänka sig att det sitter nåt sånt som har fastnat i högsta läget, men icke.

Hjälp! :confused:

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...