Tänd ljus för de ryska barnen...

Glöm inte att tända ljus för de tusentals afrikanska barn som också har dött de senaste dagarna :5sure

En riktigt ruskig historia måste jag säga :(

Coola Ola skrev:
Glöm inte att tända ljus för de tusentals afrikanska barn som också har dött de senaste dagarna :5sure

Det är självklart att förfärligt och hemskt att folk gör sånt här medvedet!

Men som Ola säger så händer det x5 (hemskare + fler barn) VARJE dag och natt i Afrika.

Känner samma sak inför 9/11 syndromet, de är tråkigt det som hände, visst. Men det händer ju VARJE dag.

:word ola!

vad fan hjälper det om man tänder ljus eller inte? Hur kan ett ljus hjälpa dem starkas barn som har förolyckats eller deras familjer??
Hjälp dem på ett annat sätt istället, om ni tänker på dem! Skänk pengar eller nåt..

När jordbävningen drabbade staden BAM i Iran så skickade vår familj ner en massa pengar till mat o filtar till dem drabbade, och min pappa åkte ner dit själv också o hälpte till...

så visst man kan tända ljus men vad hälper det? Världen är ett skitställe och som många säger; sånt händer överallt varje dag...tyvärr.... :(

snowwhite skrev:
vad fan hjälper det om man tänder ljus eller inte? Hur kan ett ljus hjälpa dem starkas barn som har förolyckats eller deras familjer??
Hjälp dem på ett annat sätt istället, om ni tänker på dem! Skänk pengar eller nåt..

När jordbävningen drabbade staden BAM i Iran så skickade vår familj ner en massa pengar till mat o filtar till dem drabbade, och min pappa åkte ner dit själv också o hälpte till...

så visst man kan tända ljus men vad hälper det? Världen är ett skitställe och som många säger; sånt händer överallt varje dag...tyvärr.... :(
Delvis sant som du säger, men om man väljer att tro att även en bön eller tanke kan åstadkomma något så kan man fortfarande tända ett ljus tycker jag.
Jag tror mycket på att tanken syns inte här men känns kanske av någon annan på ett mer andligt plan om du förstår vad jag menar?

Prillan73 skrev:
Har hört att man ikväll tänder ljus i fönstren för de ryska barnen.
Fint.................

Tror du Ryssarna tände ljus åt alla barn i baltikum,polen och finland när dom svalt ihjäl?

Dock skall inte barnen och dom vuxna i denna generationen bli lidandes för det deras förfäder ställde till med.

Skänker en tanke till barnen i Ryssland samt nära och kära. :(

Therudeboy skrev:
Tror du Ryssarna tände ljus åt alla barn i baltikum,polen och finland när dom svalt ihjäl?

Dock skall inte barnen och dom vuxna i denna generationen bli lidandes för det deras förfäder ställde till med.

Skänker en tanke till barnen i Ryssland samt nära och kära. :(
tror dock att många ryssar tyckte det var fruktansvärt när barnen svalt ihjäl i Baltikum o Finland, många bad säkert en bön för dom också....

Ravetrancer skrev:
tror dock att många ryssar tyckte det var fruktansvärt när barnen svalt ihjäl i Baltikum o Finland, många bad säkert en bön för dom också....

Säkert, kan ju inte dra alla över en kam som är ganska lätt gjort. Alla krig och terroristattaker suger. Finns ju alltid folk som inte gjort någon ont som får lida :(

Långa farbron skrev:
Brinner ljus i alla fönster här hemma.
Funkar det om man tänder taklampan eller måste det va just ett ljus?
Sitter på jobb och har inte tillgång till ljus... Kan sätta eld på arbetskamratens bil om det funkar. :va

Ravetrancer skrev:
Delvis sant som du säger, men om man väljer att tro att även en bön eller tanke kan åstadkomma något så kan man fortfarande tända ett ljus tycker jag.
Jag tror mycket på att tanken syns inte här men känns kanske av någon annan på ett mer andligt plan om du förstår vad jag menar?

Jag vill så jättegärna tänka som du gör men jag har själv under mitt liv upplevt svårigheter, med tanke på att jag har bott i Iran i 10 år och där hade vi det rätt svårt..men jag kände aldrig att nån brydde sig, det var bara krig o elände och jag kan inte tro att dem starkas människorna som har blivit utsatta för detta eller för nåt annat hämskt i världen, kan känna att det finns nån där ute som tänder ett ljus för dem!? Och vad gör ett ljus? Lägg ner era pengar på annat!

snowwhite skrev:
Och vad gör ett ljus? Lägg ner era pengar på annat!

Om någon här hemma i Sverige lägger några minuters tid och ansträngning på att tända ett ljus för de ryska barnen eller för några andra som har det svårt så innebär det oftast att personen dessutom tar sig lite tid för eftertanke. Någonstans har han/hon ju trots allt reagerat över vad som händer i världen och är empatisk nog att bli berörd. Även omljuset i sig inte hjälper någon så kan denna eftertanke och handling göra att personen vid ett senare tillfälle är mer benägen att hjälpa någon i nöd, skicka pengar till någon hjälporganisatiuon eller själv aktivera sig i hjälparbete...

Så även om det börjar med ett ensamt ljus i fönstret kan det vara början på ett mer omfattande engagemang..

Så för er som iaf bryr er tillräckligt för att tända ett ljus vill jag bara ge er all respekt och en eloge!
:tummenupp

Dangerous Dave skrev:
Funkar det om man tänder taklampan eller måste det va just ett ljus?
Sitter på jobb och har inte tillgång till ljus... Kan sätta eld på arbetskamratens bil om det funkar. :va

Ta bilen du, det är tanken bakom som räknas. :näsblod

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back