Prillan73
Lagom e bäst.....
Har hört att man ikväll tänder ljus i fönstren för de ryska barnen.
Fint.................
Fint.................
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Coola Ola skrev:Glöm inte att tända ljus för de tusentals afrikanska barn som också har dött de senaste dagarna![]()

Coola Ola skrev:Glöm inte att tända ljus för de tusentals afrikanska barn som också har dött de senaste dagarna![]()
Delvis sant som du säger, men om man väljer att tro att även en bön eller tanke kan åstadkomma något så kan man fortfarande tända ett ljus tycker jag.snowwhite skrev:vad fan hjälper det om man tänder ljus eller inte? Hur kan ett ljus hjälpa dem starkas barn som har förolyckats eller deras familjer??
Hjälp dem på ett annat sätt istället, om ni tänker på dem! Skänk pengar eller nåt..
När jordbävningen drabbade staden BAM i Iran så skickade vår familj ner en massa pengar till mat o filtar till dem drabbade, och min pappa åkte ner dit själv också o hälpte till...
så visst man kan tända ljus men vad hälper det? Världen är ett skitställe och som många säger; sånt händer överallt varje dag...tyvärr....![]()
Prillan73 skrev:Har hört att man ikväll tänder ljus i fönstren för de ryska barnen.
Fint.................
tror dock att många ryssar tyckte det var fruktansvärt när barnen svalt ihjäl i Baltikum o Finland, många bad säkert en bön för dom också....Therudeboy skrev:Tror du Ryssarna tände ljus åt alla barn i baltikum,polen och finland när dom svalt ihjäl?
Dock skall inte barnen och dom vuxna i denna generationen bli lidandes för det deras förfäder ställde till med.
Skänker en tanke till barnen i Ryssland samt nära och kära.![]()
Ravetrancer skrev:tror dock att många ryssar tyckte det var fruktansvärt när barnen svalt ihjäl i Baltikum o Finland, många bad säkert en bön för dom också....
Funkar det om man tänder taklampan eller måste det va just ett ljus?Långa farbron skrev:Brinner ljus i alla fönster här hemma.

Ravetrancer skrev:Delvis sant som du säger, men om man väljer att tro att även en bön eller tanke kan åstadkomma något så kan man fortfarande tända ett ljus tycker jag.
Jag tror mycket på att tanken syns inte här men känns kanske av någon annan på ett mer andligt plan om du förstår vad jag menar?
snowwhite skrev:Och vad gör ett ljus? Lägg ner era pengar på annat!
Dangerous Dave skrev:Funkar det om man tänder taklampan eller måste det va just ett ljus?
Sitter på jobb och har inte tillgång till ljus... Kan sätta eld på arbetskamratens bil om det funkar.![]()

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |