Tälta i Europa

....... Jag är en snål jävel så det blir ultralågbudget = tältcamping och billigt burkkäk från Lidl på gasolkök. Lägger hellre pengarna på soppa och upplevelser än boende.

Fråga kolon går det verkligen på ett ut att tälta eller köra rum/hostel/B&B istället, som vissa verkar mena? Tänker att en tältnatt på camping kan kosta en hundring eller två. Boende med riktig säng kan väl ändå inte vara så billigt? Det borde landa på åtminstone det dubbla i västeuropa. Att det sen ofta ingår frukost har just inget värde, jag käkar ändå inte sån mat.

Skall du gneta så skippa campingplatser, går att vildcampa på landsbygden nästan överallt om man har lite känsla, framför allt om du kommer sent och rullar igen på morgonen. Skall du vara stationär flera dagar så är campingplatser bättre.

Trevlig resa :tummenupp

Har du hoj och grönt tält kan du nog sneaka dig undan in i något skogsparti utan att det märks. Håller med.

tältcamping och billigt burkkäk från Lidl på gasolkök. Lägger hellre pengarna på soppa och upplevelser än boende.

Ja det var så vi har tänkt åka oxå,
dock tror jag att Pingst är lite för tidigt för oss, annars hade det ju varit kul att åka flera stycken

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman