Szuki GSXR 750 Startar inte

MAD BOY

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
NU: 1199 Panigale Tidigare: XT660X SM. SUZ GSX-R750 -99
Tjena!

Har ett smärre problem vilket gör att kanske semestra på hojsadeln blir olidligt då den inte vill röra sig ur garaget. :död

Hojen vägrar helt simpelt att starta, Känns ungefär som soppatillförseln stryps eller trycket e för dåligt.

Han startar till lite smått (bludrar/tändertill) vid ca 90 % gaspådrag var 2-3sek. Har det stått ett tag, 1 dygn el mer så drar han igång under en liten längre period ca 1,5sek el ngt.

Detta har jag kollat utan resultat, kanske gjort fel eller så är det helt simpelt bara fel saker jag vart på. Vore dock dölycklig om det fans ngn sympatisör Med kunskap ute bland mcfolket!

1. Bränsle 98oktan fultankad, Gick veckan innan ca 5mil klanderfritt på den soppan (innan den "inte ville starta").
2: K-sprit.
3.Slangar bränslepump, OK
4.Startgas (händer inget) Sämre en utan.
5. Kollat GNISTA. FINFIN
6. Bytt stift.
7. Fyllt upp oljenivån exakt på micro,mm.
8. Kollat alla säkringar. typ 7ggr.
9. Laddat baterit flera ggr.
10. Felkoder... Visar -c00 enligt boken allt OK.

Den som ger mig rätt lösning på problemet LOVAR jag en klar belöning, en räkrulle på närmasta kormoj vi möts på :hihi

Tacksam för allt!

Det sitter ju en tippoversensor på insprutarna, som ska slå av soppa tillförseln vid en omkullkörning. Kanske den som strular? Prova koppla förbi den, vet ej vart den sitter, kanske under sadeln. Hoppas det löser sig :tummenupp

Kolla soppapump, samt soppatryck/tryckregulator,,
Eller en slang som har kommit i kläm,,det har gjorts förr,,;-)
Frostie.

det sitter en slang inne i tanken som kan lossna, mycket vanligt fel på 98:orna...
ta loss pumpen från tanken å kolla, passa på att rengöra filtret som sitter där.

mvh
//Gilde

Har nu lämant bort hojen till en MC-meck... :(
Jag förklarade mitt problem och han satte sig på cykeln och försökte starta.. - de e ngt med soppan sa han lite osäkert och ställde hojen på uppfarten.. Kändes jobbigt att lämna bort henne, och samt e jag osäker på om han lyckas, Jag hoppas ju givetvis det, men jag och med hjälp av er har ju inte lyckats hitta ngt fel.. så jag undrar om en ej aktoriserad lyckas, svaret återstår och jag hoppas jag får tebax henne i samma skick som jag gav den...

Har kikat på soppapumpen där slangarna mellan sekund o primärpumpen sitter på plats som berg..

Mina gissningar är att det pupen är paj,, men den surrar när tändnien slås på, eller ngn kabel, fucking jävla datan eller tändmodulen...

fler tipps, finns det ngn Suzuki-meck där ute? hobbypillare får givetvis fortsätta att ge tipps, allt är lika välkomnat..
Just nu är jag en seg bilist som länktar efter min tvåhjuliga flickvän.

Blir det ngn sommar för min del??

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...