szr ägare eller nån som vet om szr.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har ju köpt szr fälgar till mitt lilla projekt o nu har jag stött på ett problem. inte stort men dock.
bakdrevet på mitt projekt e orginal 47 tro jag de va o de största jag hitta till szr är 45...om jag kör med 45ans så måste jag då byta fram oså,,

nån som vet vart jag hittar större drev? eller passar de från nån annan yama?

sen har jag en till liten fråga...på framfälgen, är de 2 skivor eller finns de uttag för 2 skivor?
på min e de hål för 2 st skivor men antar szr har bara en skiva
:va

SZR har en hel del Ducati delar har jag för mig.

Kolla med Mookie på forumet,det som han inte skruvat på en SZR finns inte.

Det nya hjulet har troligtvis mindre däck-diameter och därmed mindre omkrets än det gamla hjulet. Så ett 45-drev blir nog helt perfekt, räkna och se.

supermoppe skrev:
Det nya hjulet har troligtvis mindre däck-diameter och därmed mindre omkrets än det gamla hjulet. Så ett 45-drev blir nog helt perfekt, räkna och se.

nopp ..båda e 17 o nästan samma höjd på däcket...sen vill jag att den ska bli lite nerdrevad då den tuffar som tåget i 140 redan :)

47 verkar vara svårt, jag har googlat lite men inte hittat. Det är i alla fall samma fälgar på SZR som på Ducce ss/monster 94-99 (lite osäker på årsmodellerna).

Annars går det ju alltid att köpa ett drevämne och be din lokala mek.verkstad ta ut hålcirkeln åt dig.

Edit, ang. bromsskivorna. SZR har mycket riktigt en bromsskiva, samma med ducce monster dark medan t.ex 600/750/900 har dubbla skivor

Last edited:
SZR:en har bara en framskiva,,men är uttag för en andra,,förmodligen för racingbruk på bana,,,tror det är ganska lätt att montera en andra skiva och ok,,allt är förberett,, har en -97:a som gått 700 mil,,till salu om någon är intresserad,,

tydligen ska fzr1000 skivor passa rakt av o jag råka ha en sån gaffel på mitt bygge :banana bra va.. sen beställde jag ok o handtag för ett tag sen..1000 spänn + frakt..slår vad om att när skivorna kommer på plats stämmer de till hundra procent :rolleyes:

känns inte som jag bygger hoj utan bygger lego, ska de va så här enkelt :tungan

undra om de e samma fälg som fzr...kanske även drevet går o ta från en fzr 1000 :va

Last edited:
Tja jag hade en szr förut..

fälgen fram har orginal en skiva... men det går att montera en till på andra sidan... :tummenupp

drevningen vet jag tyvärr inget om... :(

öppnar lite igen...

funkar ducces bromsskivor aså till detta hjul?
e de samma skiva i princip? aså e den rak eller e den lätt böjd :va

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...