systemets vänteprocess

nissse

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
retta
tjena! någon som råkat ut för "systemets vänteprocess" i windows? den snor ca:98-99 procent av cpu:n. har hört att det enda är att formatera och lägga in windows på nytt.känns jobbigt eftersom jag inte har partionerat min hårddisk,någon som har en annan lösning på detta problem är jag tacksam. :confused:

Systemets vänteprocess ska sno cpu. Den har lägsta prioritet, så genast när någon riktig task vill köra så får den cpu-tid.

anledningen till att tasket finns är att cpu:n inte kan göra ingenting.

[Akryl]*Amid skrev:
2130033 Systemets vänteprocess ska sno cpu. Den har lägsta prioritet, så genast när någon riktig task vill köra så får den cpu-tid.

anledningen till att tasket finns är att cpu:n inte kan göra ingenting.
det är bara det att när jag startar ett program så tar den fortfarande minst 90% av cpu:n. det blir jäkligt segt om man har några st program igång.

nissse skrev:
2130060 det är bara det att när jag startar ett program så tar den fortfarande minst 90% av cpu:n. det blir jäkligt segt om man har några st program igång.

Programmen får alltså så mycket cpu-tid som de kräver, det är fullt normalt med 90% på vänteprocessen även med ett gäng program igång. Hur mycket minne har du i burken?

nissse skrev:
2130060 det är bara det att när jag startar ett program så tar den fortfarande minst 90% av cpu:n. det blir jäkligt segt om man har några st program igång.

Som sagt, den har lägsta prioritet och lämnar alltid ifrån sig cpu-tid om någon annan vill ha det.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg