Systembolagets sprit!

• Thread starter Thread starter Smagatusk
  • Start date Start date
Nej, det är inte bara vattnet som fryser, det är blandningen av alkohol och vatten som fryser. En blandning (alltså i kemisk mening) går inte att separera genom frysning, och det är rätt tur med tanke på kylvätska i bilar t.ex. Sen ska blandningen vara ordentligt förorenad av något för att den ska kunna frysa.

Jag tycker fortfarande det låter skumt.. du har inte provsmakat?

Jo, nu har jag. Visste inte riktigt om hur jag skulle göra för att känna skillnaden som mest. Så för säkerhetsskull gjorde jag på alla sätt jag kom på:

- Snapsade en 3:a av var flaska. kände ingen skillnad.
- Sköljde runt en 3:a av var flaska och spottade ut. Rent jävla spritmissbruk.
- Drog in en 3:a av var flaska och lät det ligga i munnen och filosoferade lite. Den frusna var kallare än de andra.

klokare än så blev jag inte. Men lite fullare.

Jag har hört en minnesramsa om när sprit fryser o den stämmer rätt så bra!
Dela % med 2 o sätt ett minus framför så är de den ungefära fryspunkten, letade en hel del när en flaska oxå kristalisera sig för mig i frysen!

Vem pratar så? Vem bryr sig om det är 37% eller 33% eller 41%?

Sök hjälp!

Är du sen i utvecklingen? Vet du vilken inverkan alkoholprocenten har på fryspunkten? Men jag ska försöka förklara för dig så fattar, ditt aber.

Ju lägre procenthalt desto färre minusgrader krävs för att den ska frysa. En gjorde det, de 2 andra inte. Fattar du nu vart jag vill komma med tråden?

Ta med flaskan till nån labbpolare och låt denne testa alkoholhalten. Är den för låg så kanske du kan bli aftonbladskändis eller åtminstone få ett par helrör som kompensation från glasaffären... ;)

Det kan inte ha att göra med att den ligger i mitten att göra? Det skulle kunna var ett svalare mikroklimat just där, t.ex. en luftström som passerar just där. Annars känns det ju som om det borde vara det två yttre flaskorna som skulle frysa. Känns dock otroligt så hör av dig till kundtjänst och fråga?

Samma sak har hänt mig, dock så var det billig tysk hårvodka så jag blev inte förvånad av att den frös. Men den gick att dricka iaf, och man behövde inte is i groggen! :gnissla

Är du sen i utvecklingen? Vet du vilken inverkan alkoholprocenten har på fryspunkten? Men jag ska försöka förklara för dig så fattar, ditt aber.

Ju lägre procenthalt desto färre minusgrader krävs för att den ska frysa. En gjorde det, de 2 andra inte. Fattar du nu vart jag vill komma med tråden?

Jag har fattat. Dit du vill komma med tråden är till den punkt där folk begriper att du inte tänker ta skit från nån jävla förtryckar-regering som stoppar ner sin skitiga snedvridna förmyndar-alkohol-politik i halsen på dig.
Du har jävlarimej arbetat hårt och betalat alldeles egen skatt och förväntar dig din egen beskärda del av sjukpensionspengar, A-kassa och socialbidrag när det så faller dig in, utan att nån jävla cigarillrökande blåblodig jävel ska komma och ställa frågor.
Ut med packet!

:D

Jag har fattat. Dit du vill komma med tråden är till den punkt där folk begriper att du inte tänker ta skit från nån jävla förtryckar-regering som stoppar ner sin skitiga snedvridna förmyndar-alkohol-politik i halsen på dig.
Du har jävlarimej arbetat hårt och betalat alldeles egen skatt och förväntar dig din egen beskärda del av sjukpensionspengar, A-kassa och socialbidrag när det så faller dig in, utan att nån jävla cigarillrökande blåblodig jävel ska komma och ställa frågor.
Ut med packet!

:D
En mer exakt och sakligt framförd beskrivning kan ingen få fram.:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back