"Sysslolös en söndag"

• Thread starter Thread starter RKI
  • Start date Start date
Alla som kör sporthoj på gata har väl myskört på det där viset nångång.
Inte speciellt roligt att vare sig köra så eller att titta på filmresultatet däremot.

Dock så förstår jag killen, där uppe i norr är det ju lite avstånd mellan grannarna/kompisarna så en sporthoj är ju perfekt att förflytta sig med :banana

Det e mer trafik och sämre väg när roller testar turbohoj.... Tråkig film dock

Om det nu var så att du bara skulle visa polaren ditt jobb, varför inte bara publicera det privat då?

Är ju inte direkt smart att ge smash-upplägg som detta till politiker...

Var faktiskt så att dom ringde och väkte mig i Tisdags, inte så svårt att få tag på numret till någon som heter Bohlin och då mest troligen bor i Luleå. Tittar man på hitta.se kommer ja näst högst upp, sen utesluter man den äldre generation vilket leder till att jag är den enda i 20 års åldern. Men anledningen till att dom fick prata med föraren i klippet var så att vi hade haft fest hos honom dagen innan och jag hade sovit där. Och klippet var faktiskt en ren impuls grej :)

Retoriken känns igen från mer känd bombare. :glömdet

Utan att börja hyckla allt så mycket så får jag väl lov att säga tack för att ni bidrar till den positiva synen på motorcyklister i Norrbotten.

Last edited:
Djävxx moral kärringar hela bunten.
låt den utan synd kasta första stenen.

Alla har vi varit unga och älskat fart och spänning.
Skillnaden är att några av oss numera är vuxna och har råd att leka av oss på bana istället för ute i trafiken.

Jag försvarar inte pojkspolingens körning men jag förstår den och vet att väldigt många av oss gjort liknande körningar fast inte varit dumma nog att lägga ut dom på tuben.

...
Alla har vi varit unga och älskat fart och spänning.
Skillnaden är att några av oss numera är vuxna och har råd att leka av oss på bana istället för ute i trafiken.

Jag försvarar inte pojkspolingens körning men jag förstår den och vet att väldigt många av oss gjort liknande körningar fast inte varit dumma nog att lägga ut dom på tuben.

Det är ju just det som är skillnaden. När jag kör "fort", så gör ajg det för mig själv och har inget behov av att visa det för andra. Det går fortfarande att göra om klippet till "private listing", men det väljer personen att inte göra, vilket är ett bevis på att han vill att andra ska se det och tycka att det är ball.

Var faktiskt så att dom ringde och väkte mig i Tisdags, inte så svårt att få tag på numret till någon som heter Bohlin och då mest troligen bor i Luleå. Tittar man på hitta.se kommer ja näst högst upp, sen utesluter man den äldre generation vilket leder till att jag är den enda i 20 års åldern. Men anledningen till att dom fick prata med föraren i klippet var så att vi hade haft fest hos honom dagen innan och jag hade sovit där. Och klippet var faktiskt en ren impuls grej :)

Har du hunnit ta körkortet än i sommar Bohlin69?

Förstår du att du och dina vänner redan så här tidigt i era MC-karriärer lyckats sabba mer för Sveriges nuvarande och framtida motorcyklister än vad 1000-tals timmars hårt ideellt arbete från seriösa motorcyklister kan reparera? Snacka om att ni ger unga motorcyklister a bad name.

Det är precis denna form av idioti som du och dina pojkvänner håller på med på vägarna som bl.a. lett till att åldergränsen för tunga motorcyklar höjs till 24 år. Förstår ni inte att ni lägger upp bollen på straffpunkten för alla politiker som vill tjäna enkla popularitetspoäng?

Du är ju själv 22 år så man kan ju tycka att du borde fatta att du gräver en grop/grav för såväl dig själv som alla andra yngre motorcyklister när ni håller på med sånt där titta-på-mig-för-jag-är-så-jävla-ball-beteende ute på vägarna och internet.

Jag tycker så synd om alla vettiga ungdomar som inte får en chans att köra obgränsade maskiner förrän de är 24 bara för att några få snorungar har ett så förbannat hävdelsebehov i kombination med dåligt omdöme.

Har du hunnit ta körkortet än i sommar Bohlin69?

Förstår du att du och dina vänner redan så här tidigt i era MC-karriärer lyckats sabba mer för Sveriges nuvarande och framtida motorcyklister än vad 1000-tals timmars hårt ideellt arbete från seriösa motorcyklister kan reparera? Snacka om att ni ger unga motorcyklister a bad name.

Det är precis denna form av idioti som du och dina pojkvänner håller på med på vägarna som bl.a. lett till att åldergränsen för tunga motorcyklar höjs till 24 år. Förstår ni inte att ni lägger upp bollen på straffpunkten för alla politiker som vill tjäna enkla popularitetspoäng?

Du är ju själv 22 år så man kan ju tycka att du borde fatta att du gräver en grop/grav för såväl dig själv som alla andra yngre motorcyklister när ni håller på med sånt där titta-på-mig-för-jag-är-så-jävla-ball-beteende ute på vägarna och internet.

Jag tycker så synd om alla vettiga ungdomar som inte får en chans att köra obgränsade maskiner förrän de är 24 bara för att några få snorungar har ett så förbannat hävdelsebehov i kombination med dåligt omdöme.

Man blir deprimerad av att se dom köra så här. Som du säger så får politikerna något att vifta med och säga att "nu ska vi höja åldrar för då dör mindre i trafiken" Jag som 16åring som håller på att ta a1 kommer inte får köra tungt förens 2020. i 6 år kommer jag vara fast med 400 cc och 35kw vilket troligen kommer resultera i en motard eller ninja 250, allt för att vissa enstaka ensamma människor måste försöka visa alla andra att dom kan köra hit och dit på x antal minuter. På 8 år kan det hända mycket men en sak vet jag, det kommer ploppa upp lika många såna här filmer (om inte fler) där dom kör a till b på x antal minuter, Skillnaden kommer vara att fler folk utan körkort kommer göra det. men jag får nöja mig med min honda i minst 2 år nu. Som sista ord vill jag tacka er som gjorde filmen och den som körde för att ni fortsätter mata politikerna med dessa filmer så att dom har fler saker att vifta med och få fler att säga att våra älskade motorcyklar är dödsmaskiner som borde förbjudas helt. Man hoppas nästan på en vänstersvängade bil.

Jag tycker filmen var helt ok, bra bild skaplig vinkel. Självklart intressantast för fortåkare som kör den vägen ofta. Men alltid skönt att se att det fortfarande finns folk som vågar riskera körkortet och inte håller sömngångarfarten som är angiven av överheten :tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026