"Sysslolös en söndag"

• Thread starter Thread starter RKI
  • Start date Start date
Nej jag jämförde inte nordslingan med en gokartbana. Slänger man upp en sån här film så är det ju givet att vägen är mer eller mindre spikrak så jag förstår inte varför man blir förvånad.

Ingen är förvånad, det är mer att många tycker det är lite muppigt. När du tar kortet kommer du kanske förstå varför ;)

Meningslös film, ingen talang eller skicklighet endast dumdristighet :fakta
Fruktansvärt tråkigt att se på också.

Ärkepucko.

Massor med dåliga korsningar efter Bodenvägen samt då vägarbeten även om det är skitfin beläggning i övrigt. För att inte nämna ofta hårt trafikerad.

Hoppas han hade grymma solbrillor. :7peta

Måste inleda med att jag håller med era kommentarer, absolut inte svårt att köra fort på en raksträcka som vilken snubbe som helst kan göra. Det är massmedia som har blossat upp och tvistat historien om detta så jäkla mycket eftersom idiotkörning med mc är på tapeten atm. Var inte alls tänkt att det var många som skulle kolla på detta klipp heller, utan jag bara laddade upp det direkt från vegas för att visa polaren hur det vart eftersom filen var så stor. One of our riders skiten jag skrev nedanför filmen var bara nå trams jag skrev i vegas eftersom vi funderat på att göra en film då vi kör på bana. Inte där heller nån film som ska bli känd etc bara en film som vi polare kan kika på då man sitter i rullatorn om nu den dagen kommer. Måste även säga att det inte är jag som kör eftersom jag kör R1'a och snubben i filmen en gixxer.

Måste inleda med att jag håller med era kommentarer, absolut inte svårt att köra fort på en raksträcka som vilken snubbe som helst kan göra. Det är massmedia som har blossat upp och tvistat historien om detta så jäkla mycket eftersom idiotkörning med mc är på tapeten atm. Var inte alls tänkt att det var många som skulle kolla på detta klipp heller, utan jag bara laddade upp det direkt från vegas för att visa polaren hur det vart eftersom filen var så stor. One of our riders skiten jag skrev nedanför filmen var bara nå trams jag skrev i vegas eftersom vi funderat på att göra en film då vi kör på bana. Inte där heller nån film som ska bli känd etc bara en film som vi polare kan kika på då man sitter i rullatorn om nu den dagen kommer. Måste även säga att det inte är jag som kör eftersom jag kör R1'a och snubben i filmen en gixxer.

Och idiotkörningar på tapen blev knappast mindre aktuellt efter eran film. Gratulerar! :crash

Grejen är väl att många här på forumet gillar att köra hoj på bana och tycker det är lite coolare att kunna köra Nordschleife snabbt än en jäkla motorväg. :dummer
Ja, det tar antagligen inte många minuter att lära en chimpans att köra fort rakt fram med en hoj, förutom att den är smart nog att ha överlevnadsinstinkt nog att ge fan i det :rolleyes:

Filmskaparen har nog siktet inställt på Darwin award snarare än en Oscar dock :näsblod

Kan ge mig fan på att gr slänger upp en video snart "luleå-boden 6 minuter.. på bakhjulet".

Snart? Först ska han snacka om det i en sådär fem år. Därefter kanske kanske han gör ett försök.

Sen är jag tveksam till att tiden verkligen stämmer. Jag orkade iofs inte kolla hela filmen men tyckte hastighetsskillnaden mot bilarna han körde om verkade tyda på att farten knappast ligger på 2-3 gånger bilarnas.

Last edited:
Exakt!... förstår dock inte varför dom tog just detta klipp, finns ju tusentals på nätet där dom verkligen kan köra hoj.

NSD trycks i Luleå, har sin huvudredaktion i Luleå och största delen av sina läsare i Luleå och näst största delen av läsarna i Boden. Jag tror att jag förstår varför dom tog ett klipp om en tokkörning mellan Luleå och Boden. Vill du att jag förklarar med en ritning?:fakta

Exakt!... förstår dock inte varför dom tog just detta klipp, finns ju tusentals på nätet där dom verkligen kan köra hoj.

Jasså, så ni råkade bara komma i kontakt med en av Norrbottens största dagstidningar?

Jag synar att detta är "Bara en grej vi hittade på en dag i Maj". Välplanerad marknadsförning av bombarrepa kallar jag det, vilket gör det hela än mer knäppt.

Last edited:

Bohlin69.... Är 69 årsmodellen på dig? Menar du på fullaste allvar att du är 40+ bast och håller på och gör och lägger ut såna där filmer på tuben tillsammans med 20-åringar?

Flyttade tråden hit eftersom det är en film.
En film jag inte klickade på, orkar helt enkelt inte se ännu en "snart smäller det"- film.

Bohlin69.... Är 69 årsmodellen på dig? Menar du på fullaste allvar att du är 40+ bast och håller på och gör och lägger ut såna där filmer på tuben tillsammans med 20-åringar?

Tror nog "69" refererar till en halvkladdig sex-ställning.

"föräldrarna grät"......tror fan det med en sån mupp till son........
:huvet

Det är en likadan fortkörningsfilm som alltid, samma gnäll som alltid och samma idiotförklaringar till föraren.

Skriver ni i såna här trådar bara för att eran postcounter ska öka? Ni gör bäst i att ge fan i att skriva här för då dör sånt här ut mycket fortare och filmen får mindre uppmärksamhet.

Jasså, så ni råkade bara komma i kontakt med en av Norrbottens största dagstidningar?

Jag synar att detta är "Bara en grej vi hittade på en dag i Maj". Välplanerad marknadsförning av bombarrepa kallar jag det, vilket gör det hela än mer knäppt.

Var faktiskt så att dom ringde och väkte mig i Tisdags, inte så svårt att få tag på numret till någon som heter Bohlin och då mest troligen bor i Luleå. Tittar man på hitta.se kommer ja näst högst upp, sen utesluter man den äldre generation vilket leder till att jag är den enda i 20 års åldern. Men anledningen till att dom fick prata med föraren i klippet var så att vi hade haft fest hos honom dagen innan och jag hade sovit där. Och klippet var faktiskt en ren impuls grej :)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026