Synthare eller hårdrockare?

  • Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Jag är:


  • Antal röstningar
    0
Samuel_LJackson skrev:
Problemet för er hårdrockare och syntare är att allt bra redan är gjort... och det för flera dcennier sen!!!

Kraftwerk skivor från sjuttio-talet och kanske början av åttio-talet (Autobahn, Computerwelt etc...) är bra men sedan dess har varje ny syntskiva varit sämre än den förra

Samma sak gäller sluskarna på forumet... :arsele ... Reign In Blood och Masters of Puppets var höjdpunkterna sedan har allt bara blivit sämre o sämre

Nu har ni bara Tyskarna Från Lund och Linkin Park kvar...

Sanningen kan vara hård... :död

Själv tycker jag att modern synth har förbättrats oerhört på sistone. VNV Nation inte minst. Och Feindflug och Aslan Faction vad gäller hårdare. Men det är ju bara jag....
 
Samuel_LJackson skrev:
Problemet för er hårdrockare och syntare är att allt bra redan är gjort... och det för flera dcennier sen!!!

Kraftwerk skivor från sjuttio-talet och kanske början av åttio-talet (Autobahn, Computerwelt etc...) är bra men sedan dess har varje ny syntskiva varit sämre än den förra

Samma sak gäller sluskarna på forumet... :arsele ... Reign In Blood och Masters of Puppets var höjdpunkterna sedan har allt bara blivit sämre o sämre

Nu har ni bara Tyskarna Från Lund och Linkin Park kvar...

Sanningen kan vara hård... :död

Problemet med er hiphopare är att ni inte kan göra nånting bra själva utan tar alla bra beats och schyssta refränger och verser från rocken.
 
Samuel_LJackson skrev:
Problemet för er hårdrockare och syntare är att allt bra redan är gjort... och det för flera dcennier sen!!!

...


Problemet för hippmuppare är att det inte görs bra saker ens idag.
 
hållundan skrev:
Problemet med er hiphopare är att ni inte kan göra nånting bra själva utan tar alla bra beats och schyssta refränger och verser från rocken.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!!!

Någon som ska se Rammstein när dom kommer till sverige i höst/nästa vinter???
 
Nittonhundratalets största och bästa hårdrocks skiva enligt mig är
Reign In Blood Med Slayer! :banana

Någon som håller med mig?

Någon som ska se Metallica på ullevi föresten? ses på ståplats sektonen i så fall!
 
Last edited:
Europe signerar skivor i Stockholm i morgon :rock Hur fett är det! Vi ses där :tummenupp
 
Mikael Cagiva skrev:
Usch, vilket svårt val...
Jag röstade i alla fall på att jag är rockare, jag lyssnar ändå mest på den kategorin. Om man nu kan kalla Europe, Beatles, Judas Präst och Scorpions för rock...
OM MAN KAN KALLA JUDAS PRIEST FÖR ROCK?! :kocko
Rob Halford ÄR "the metal god".
Judas Priest gjorde hårdrocken hård! (kommer få en halvmiljon svar angånde Black Sabbath men snälla bespara mig det.)
 
Hårdrock e det enda som gäller, det finns inga andra val!!


At the gates/Morbid angel/Arch ememy/Dimmu borgir/Pain/Slayer/Metallica/Motörhead/Testament e bra grejor! :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top