Hans har en hel del kloka åsikter, har egentligen inget att tillägga förutom lite personliga åsikter.
Nån sa att den va trött. Jag håller inte med, är du en duktig chaufför kanske du inte kan torka av en "bullrumpa" på bana med TDM, men du blir fan inte frånkörd heller. Med en TRX rundar man dem på insidan tack vare ett mycket lätthanterligt och bra register, TDM har sämre markfrigång som sätter stopp för liknande äventyr. Desto bättre passar den på svenska tjälskott eller varför inte grusväg.
91-95 har en borrad Super Tenere-motor med 360-graders vev och är ett lite annat djur än de andra.
96-01 är det i princip samma hoj med 270-graders vev (Ducce-sound-alike), -99 fick den nya förgasare och lite andra uppdateringar som gör en beghoj lite dyrare och kanske till ett bättre köp om man har pengarna. Sen kom 900:an som jag anser vara bortkastade pengar som begköp. Jag hade en -98 och den gick fortare än polarens 900. Rakt fram... eller vad säger du Chip
02 kom 900, som återigen är en annan hoj. Den har insprutning, drar inte olja och har modern 6-växlad låda samt riktiga bromsar. 850-kubikaren klarar sig i min mening dock bra med 5 växlar och för 1500,- har man samma bromsar som 900:an. Mellanskillnaden kan man handla mycket kul för...
En 850 med originalsystem går fett, den vinner mycket i register på slipon och K&N-filter. Fjädringsvägen räcker bra för normala grusvägar, motorn har mer knuff än nästan alla andra konkurrenter. Det ska vara en V-Strom i så fall, men det är en hel del mer pengar....
Jag är f:ö 188 cm lång och hade inga problem med sittställningen. Jag slängde dock originalstyret som jag tyckte var smalt och ersatte det med ett lägre och bredare Lucas alu-styre. Mycket bättre! Med slipon rena huliganhojen, full gas i varje böj och underbar ljudmatta
Har man ambitionen går det att skrapa knäpuckar och lägga lakrits ut ur böjarna
Fast visst, det är ingen sporthoj med 130 hkr. Å andra sidan är den mycket trevligare för vardagsbruk, speciellt om man är en bit lång. Skulle du köpa en, var inte rädd att varva den en bit in på det röda, max effekt kommer vid 7500 rpm och med slipon håller det in sig en bra bit in i det röda. Hojen protesterar inte heller utan du kan utan problem låta den dra till 8500 då den börjar tappa effekt. Motorn är en mycket trevlig bekantskap som inger förtroende och levererar effekt utan att sparka loss bakdäcket
Varför jag sålde min? Köpte den med ambitionen att köra långsammare och behålla körkortet. Sambon körde som vanligt vilket gjorde tillvaron lite blåsig och dessutom var det ett hårt fyspass att hålla jämna steg med TRX på bana... Det har jag för dålig kondition för