Synpunkter på SRW

Är SRW bra som den är?

• Antal röstningar
    0

Kung Otto

Rutinerad förare™ Approved by GSXR1100R
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
En Svart
Efter nästan säsongen är slut så tycker jag att vi som kör där ska komma
med förslag på banan så att den blir bättre.Airfence är no:1.Mitt förslag
är att asfaltera utgången på dammaböjen för att gå backe upp via mittläktaren,för att slippa den korkade hornålen.Okey banan blir snabbare
men mycke roligare.Kom med förslag.

Kung Otto skrev:
Efter nästan säsongen är slut så tycker jag att vi som kör där ska komma
med förslag på banan så att den blir bättre.Airfence är no:1.Mitt förslag
är att asfaltera utgången på dammaböjen för att gå backe upp via mittläktaren,för att slippa den korkade hornålen.Okey banan blir snabbare
men mycke roligare.Kom med förslag.

Softfence kommer att sättas upp på väl valda ställen och detta är redan beslutat. Softfence är en likvärdig produkt jämfört Airfence.

Viktigaste förändringarna är för säkerheten. Får väl hoppas att åtgärder som ger ett SVEMO-godkännande räcker för att öka säkerheten till en acceptabel nivå. Som det är nu så vågar man inte ladda någonstans.

Håller också med om att hårnålen inte är den roligaste, men att öka hastigheten för mycket på det trånga partiet är nog ingen hit för säkerheten.

Utgången i den bankade vänstern efter start och mål "nyper" rätt rejält och man kommer ibland väldigt nära högerkanten. I detta parti känns det som om man saknar en avåkningszon, räcket kommer väldigt nära när man balanserar på linjen. Sen vetttefan om den där däcktraven som står till höger i ingången till start och mål precis innan depåinfarten är så bra, ibland tycker jag att man får räta upp och dra in benet när man smyger kanten.

I övrigt så är jag jättenöjd med SRW och SSEmses upplägg. Mitt första år som hojåkare, mitt första år som banåkare men räkna med att det blir mer. Det finns ju några man i framtiden vill lära sig hålla jämna steg med... Träning, träning, träning....

Tjo alla

Är grön, men skriver ändå...

På vissa ställen skulle nog inte Airfence (dyl.) skada då det näst intill saknas avåknings utrymme :confused:

Annars måste ta hatten av för de inom SSEmse som ställer upp o gör körning på SRW möjlig.
All heder till er, ni gör ett super jobb :Bugar

SRW har växtvärk, banan byggdes om med BMW kurvan, året efter så förlängdes banan ytterligare, dock saknas fortfarande softfence på vissa delar av banan, detta kommer att åtgärdas.

Jag gillar bansträckningen som den är, hornålen är iaf roligare än den på Knudan, kapar man bort hornålen så blir banan snabbare men kortare, idag så klarar banan 25 förare utan problem.

Hornålen är dessutom en bra kurva att köra om dom långsammare i, detta eftersom det är det långsammaste partiet på banan, omkörningar i högfartspartier är farligare.

Slickar man vänsterkanten på den första bankade vänsterkurvan så har man goda marginaler till staketet, många som körde gamla banan trodde att första krönet skulle bli ett problem med den nya bansträckningen, men det verkar ju funka bra.

Håller man vänsterkanten över andra krönet utan att hålla stumt så funkar det.

BMW kurvan är designad så att man måste hålla igen lite innan man dyker in i vänstern, detta eftersom avkörningszonen är begränsad.

SRW är teknisk och rolig att köra på, använd insidan bara :tummenupp

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...