Synpunkter BMW F800GS

PeterSchnee

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2011
Hoj
CB1000ra
Tjena.

Är sugen på en bmw.
kommer mest pendla till å från jobbet men vill kunna köra både grus och touringturer med den med.
är det någon som har lust att lämna lite synpunkter?

Både positiva och negativa.

/Peter

Tjena.

Är sugen på en bmw.
kommer mest pendla till å från jobbet men vill kunna köra både grus och touringturer med den med.
är det någon som har lust att lämna lite synpunkter?

Både positiva och negativa.

/Peter

BMW F800GS är en kanonhoj, man sitter riktigt skönt, helt ok drag i motorn för dina ändamål (pendling/grusåka). Sen har den väl remdrift så du slipper kladda med kedja och smörja i tid och otid. Tummen upp för mig!
En BMW är aldrig fel :)

/Try

Det enda jag kan klaga på är den mjuka fjädringen fram. Annars sitter man som en kung.
Fungerar mycket bra som pendlarhoj och även för längre sträckor, grus-vägar behöver man verkligen inte undvika.

Mycket nöjd.

Tack fr snabba svar, blir garanterat till att provköra en så fort snön lämnar backen. Vet ni om det stämmer att bavaria skall sluta sälja hojar?

Sen har den väl remdrift så du slipper kladda med kedja och smörja i tid och otid.

Nej. GS'en har kedja.

Jag har haft min 800GS i en bit över 3000 mil nu och är på det stora hela nöjd. Fjädringskomponenterna lämnar lite att önska men det är inget som inte går att ordna. Själv kommer jag inom kort kasta på Öhlins både fram och bak på min.

Köp en. Jag har en själv.

Ja det lutar ju helt klart åt att man får införskaffa sig en Gs. Har inte hört ngn som haft något on att säga :)

Vilken årsmodell är att föredra? Några barnsjukdomar på de första?

Två saker:

Övre bulten till stötdämparen är klen.
Hjullagren ger upp.

Dock inget jag själv råkat ut för.

Om nån är sugen så har jag en original BMW batteriladdare (bara att plugga in i befintligt uttag o ladda) och en originalsadel (F650/800GS) som är något omgjord för bättre komfort.
Skicka pm för mer info.
Mvh. Micke

Om nån är sugen så har jag en original BMW batteriladdare (bara att plugga in i befintligt uttag o ladda) och en originalsadel (F650/800GS) som är något omgjord för bättre komfort.
Skicka pm för mer info.
Mvh. Micke

Passar den till S1000RR ?

Har kört ca 4k mil över 3 år på min 800GS och här kommer mina tankar om hojen.

Enligt mig är det den bästa allround hojen som finns just nu.
Bra vägegenskaper med grymma grusegenskaper.
Perfekt pendlar och touring redskap!

Jag är kär i grus och grustouring med väskor och skräp och där har jag inget att klaga på.
Det finns egentligen inga dåliga sidor med F800GS men som alla hojar vill man ju ändra lite och personifiera.

Sitter just nu med en KTM 690 Enduro R och jag tror jag kommer sakna min 800GS när jag ska ut och grustoura i sommar.

Känns bara som att det blir längre å längre till våren! Nu värkar snön bestämt sig för att komma med :( stora flingor dalar ner i Bromma.

Jag vill höra från er som har en BMW F800 GS hur ni upplever/tror er uppleva att långtouring i hög (130~) motorvägsfart är på denna under lite längre sträckor?

Stressig motor/drevning?

Är egentligen inne på en KTM990 Adventure men om BMWn är ok motormässigt så är dess lägre vikt en viktig faktor för mig när det kommer till grusvägar o ruffligare terräng.

Tja. Har själv hojen i fråga å tycker det funkar bra, har kört stockholm Öland t/r några gånger med enbart tankstopp. Legat runt 130-140.

Har för övrigt hojen till salu. F800GS 2012 med en ägare. All dokumentation och full servad. 1000 mil. Lite extra tillbehör monterat. Har av dig om det är intressant!

Kan skicka bilder
/peter

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma