Synka mobilen+datorn?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tjingeling. Hur går man lättast tillväga om man vill synka mobilen så att man via en USB-sladd kan koppla in den til datorn för att tanka över kalender, mail, kontaktlistan etc

Mobilen är en Qtek 8310
Någon som kanske jobbar med sånt här eller rentav allmänt har koll på läget?

Om du använder dig av M$ mailklient av något slag borde det väl inte vara nåt problem. Förmodligen förljer det med något synkprogram till telefonen som du använder. Installera - anslut tfn - starta synkprogrammet och synka.

Yepp, borde hänga med nått syncprogram som pratar mellan telefonen och datorn, tex Active Sync (det är ett exempel på ett sånt program). Köper du dessutom en BlueTooth-adapter på tex Classe Ohlsson för 199kr så slipper du kabeln och kan synca den trådlöst :tummenupp

Checka antingen din manual eller webben för din tillverkare och se vilket program som krävs, har du det inte går det säkert ladda ner där skulle jag gissa.

:pannkyss

955i skrev:
2625514 Yepp, borde hänga med nått syncprogram som pratar mellan telefonen och datorn, tex Active Sync (det är ett exempel på ett sånt program). Köper du dessutom en BlueTooth-adapter på tex Classe Ohlsson för 199kr så slipper du kabeln och kan synca den trådlöst :tummenupp

Checka antingen din manual eller webben för din tillverkare och se vilket program som krävs, har du det inte går det säkert ladda ner där skulle jag gissa.

:pannkyss

Jag fifflade lite och tror jag kom underfund med hur det fungerade :)
Thanks for the help!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...