Synka förgasare på kawasaki zx9r -98

lk999

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
Kawasaki Zx9r -98
Har köpte en carbtuner och tänkte ge mig på att synka förgasarna. Jag förstår dock inte var man kopplar in slangarna som kommer ifrån carbtunern.

Någon som kan förklara var?

zx9r-98-head-syncports.gif

Borde vara där dom röda pilarna pekar (under förgasarbryggan), dom två yttersta portarna verkar vara anslutna till något redan och dom två mittersta portarna är pluggade med skruv.

Köp en haynes manual (kan ju finnas att ladda ner på internet med...), du kommer att tjänat igen den rätt omgående då den är till stor hjälp när du skruvar i hojjen. :tummenupp

Jag må vara efterbliven, men jag har en haynes bok som jag satt och läste i medan jag försökte mig på det här. Men tack vare sprängskissen verkar det gå upp i huvudet på mig!

Undertill är en bild jag tog på förgasaren längst åt vänster. Jag bör alltså lossa slangen som sitter undertill i mitten för att komma åt? Sen bör väl nästa ingång sitta bakom muttern man ser rakt åt höger under nästa förgasare?

Sen undrar jag ifall någon vet hur högt tomgången ska ligga när man justerar? I min polares haynes bok, för hans gsx600, skulle den ligga på 1750rpm, men i min bok står inget särskilt. Betyder det att det kvittar?

Något annat man bör tänka på när man synkar?

frgasare2.jpg

Last edited:
Det var alldeles rätt skruvar! Nu kommer nästa problem. Här lyckats koppla carbtunern till alla utom den tredje forgasaren från vänster. Framför den går en slang som förmodligen leder in kylarvatten i motorn. Det är i princip omöjligt att komma åt utan att skruva av den! Vad gör jag? Kan jag skruva av den eller kommer allt kylarvatten rinna ut? Prövade att skruva av den lite lite och då började det droppa.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard