Synka förgasare GSX-R 750 -88

Soetiz

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2017
Hoj
1988, Suzuki, GSX-R 750
Hej! Har nyss köpt min första hoj. En Suzuki GSX-R 750 -88 den går lite hackigt/blödrigt under 4000 varv. Skulle behöva synka förgasarna. Är det någon i Göteborgs trakten som har en förgasarsynkare att låna ut?
Mvh Andreas

Att synka förgasare som är fulla med mossa; 'är helt meningslöst.

Ett vinterprojekt kan ju också vara att kolla slitaget på emulsionsrören. Nu vet jag ju inte hur långt den gått, men i och med att bryggan lutar, kommer nålarna att slita på emulsionsrören så att dom blir ovala invändigt till sist. Ger samma effekt som du beskriver.

Sambon skaffade en Kawa som gick på bara tre burkar på tomgång dvs den hade i praktiken ingen tomgång.
Jag slängde i en skvätt 2t-olja i tanken o lite senare synkade jag den. Sen dess är den rock solid.
Vill man ödsla tid o pengar på att skruva ner 4 knasare o rengöra manuellt så kan man klart göra det också men det är inget jag skulle börja med.

Sambon skaffade en Kawa som gick på bara tre burkar på tomgång dvs den hade i praktiken ingen tomgång.
Jag slängde i en skvätt 2t-olja i tanken o lite senare synkade jag den. Sen dess är den rock solid.
Vill man ödsla tid o pengar på att skruva ner 4 knasare o rengöra manuellt så kan man klart göra det också men det är inget jag skulle börja med.

På vilket sätt hjälper tvåtaktsoljan?

Eller lite diesel i tanken...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey