Synerligen handelskraftig MC-polis med ett 6 sinne.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Synerligen handlingskraftig MC-polis med ett 6 sinne.

Blev 2400:- fattigare för en timme sen 63 kmh uppför Hälsan och dom sköt med laser. Klantigt en Vallåkrakväll som denna tycker även jag.

Men en faktiskt mycket trevlig Mc polis som påpekade dåliga däck, väldigt för liten spegel, samt avsaknaden av reflex bak tyckte 2400:- räckte.

I motsatt körfält stannar 2 sporthojar vid rödljuset med plåten Lååånt in under sadeln. Jag ser dom men han har ryggen mot dom, helt plötslig vänder han sig bara om och stegar bort till dom och tar deras nycklar säger till dom att rulla upp hojarna på trotoaren och kommer tillbaka till mig:rolleyes:

Jag vill ha ett tvärtom 6 sinne som han så jag känner när polisen är i närheten:)

Till saken hör att han tyckte det var lite väl att plocka in mig för 13 Kmh när det busas som det gör i stan just nu.

Last edited:
va det en blå hoj och en gul han gick o stoppa, såg dom 2 hojarna stå på trottoaren iaf...............alltså in på en av dom sidogatorna vid hälsan stod typ säkert 4:a mc snutar .......hela tiden kom både bilar och motorcycklar körande igenom korsningen precis ovanför hälsan i riiiiiktigt hög hastighet för det mesta tittade dom lite trött bara, riktigt otur för dig 63 km/h så måste du varit en av dom som kört absolut saktast där =)

va det en blå hoj och en gul han gick o stoppa, såg dom 2 hojarna stå på trottoaren iaf...............alltså in på en av dom sidogatorna vid hälsan stod typ säkert 4:a mc snutar .......hela tiden kom både bilar och motorcycklar körande igenom korsningen precis ovanför hälsan i riiiiiktigt hög hastighet för det mesta tittade dom lite trött bara, riktigt otur för dig 63 km/h så måste du varit en av dom som kört absolut saktast där =)

Jodå där stod man och skämdes:huvet

Sporthojförare är allmänt hatade verkar det som, inte bara av grisarna.
Det kändes nog ruttet. Jag tror dig.
Sjättesinne är schysst. Vadå har inte alla det? :tungan

Surt att ryka på 2400kr :(

Visst busade bilfolket.
Såg Fahrer glida runt i Fiat cabben.

Kul att stå o titta på lite bus, ända tills snuten satte stopp.
De dirigerade bort alla "stylade" bilar från city.
Spärrar vid varje infart. Hälsan, rödljuset vid Stadsparken samt rödljuset vid Teaterkatten. Gick fan inte att ta sig förbi ens med en gammal 320 med alu fälg. Men en 855 med GLT fälg gick fint.

Bifogat

• supra.jpg
    supra.jpg
    229.6 KB · Visningar: 95
Last edited:
Sporthojförare är allmänt hatade verkar det som, inte bara av grisarna.
Det kändes nog ruttet. Jag tror dig.
Sjättesinne är schysst. Vadå har inte alla det? :tungan

Måste ha druckit för mycket biltemasprit för ett av sinnena, synen verkar inte vara på topp ikväll:D

Vad jag såg så stoppade dom väldigt mycket på 2 hjul innan cirkusen med Zatzykillarna kom igång ordentligt.

Känns inte speciellt ruttet men svider i plånboken gör det:gnissla

Last edited:
Blev också stannad precis efter jag vinkade på dig VBK, vid stadsparken.
Mc-polis som var fly förbannad för han trodde jag skulle smita men han lugnade ner sig sen. 1500:- för skylten i hjulhuset blev:)

"I motsatt körfält stannar 2 sporthojar vid rödljuset med plåten Lååånt in under sadeln. Jag ser dom men han har ryggen mot dom, helt plötslig vänder han sig bara om och stegar bort till dom och tar deras nycklar säger till dom att rulla upp hojarna på trotoaren och kommer tillbaka till mig"

Hamrén har semester i sydsverige låter det som :D

Jag såg nog också de där två hojarna bli synade i sömmarna av mc-polisen med bötesblocket i högsta hugg :gnissla .
Tyckte väldigt synd om er grabbar :pannkyss

Men att åka ner till stan på en nightcruisingkväll innan Vallåkra med miniblinkers och skylten i hjulhuset är som att be om att bli våldtagen av bylingen. :ajjabajja

Jag monterade därför istället på nya däck på fuskferrarin, fes runt i stan och bjöd publiken på div. industriområden på en riktig burnoutshow :tummenupp
Enda gången på året jag kan bete mig som en Zatzy :Rockbanan

Böter = 0kr
Stannad i kontroll = 0ggr
Bensin = 500kr
Däck = 1500kr :tummenupp

Hade riktigt kul = JA!

Last edited:
Hm ja det kändes lite dumt att glida förbi alla poliser med skylten i hjulhuset... Mc-polisen var minst sagt nitisk, han prejade mig så våra hojar slog emot varandra:rolleyes:
Han berättade sen att han var benhård i malmö och att han slagit sönder en bilruta när de inte stannat!

Åkte själv dit för en fortkörning för ett par år sedan i samband med Vallåkraträffen. Även fast jag bestämt mig för att köra som en mönsterelev på körskola under dagen slappnade jag av på väg från själva träffen på Thulin fältet i riktning mot motorvägen. Strax efter att vägskyltningen ändras från 90 till 70 stod de redo att håva in pengar till stadskassan. Kändes inte helt befogat. Trafiken var så pass intensiv att man bara följde trafikrytmen. Min hastighet mätte de till 83 om jag inte minns fel. Hur som helst så blev jag inte särskilt nerslagen. Polismannen var trevlig och gjorde bara sitt jobb. Det hade funnits tillfällen då det kunde gått betydligt värre både före och nu efteråt.

Sent samma kväll efter jippot nere i stan var över körde jag för att handla på Seven Eleven och fick en polisbil bakom mig klistrad två meter bakom. Körde in på en tvärgata och stannade. Polisbilen stannade någon meter bakom. De hade inte gett något tecken att de skulle stanna mig men det var nog bara en tidsfråga. Gick fram till polisbilen och frågade vad de sysslade med och bad dem tala om vad jag gjort för fel då det kändes som om de förföljde mig. Tydligen så var inte min typgodkända bil laglig med både halv och positionsljus tända. Upplyste dem om att det var helt omöjligt att stänga av endast positionsljusen på bilen och gjorde en liten demonstration. Givetvis stod de på sig och talade om att jag var tvungen att åtgärda det. I själva verket hade igen aning om vad de pratade om och var antagligen inte ens trafikpoliser i vanliga fall. Jag talade om mitt syfte och mot löfte att jag inte visade mig mer i stan slapp jag undan böter.

Jag tycker faktiskt att det är bra att polisen satt in mer resurser i år och avledde trafik ner mot stan. Såg lite kaotiskt ut ovanför Hälsovägen då de vanliga bilisterna inte visste om de skulle släppas fram eller inte. Vad jag kunde se var det oftast street race killarna som inte blev framsläppta. De leddes nog bara runt till deras stora förtret antar jag. Var aldrig nere i stan och såg om någon större folkmassa samlats. Misstänker att det inte var lika kaotiskt där som tidigare år.

...han prejade mig så våra hojar slog emot varandra:rolleyes:
Han berättade sen att han var benhård i malmö och att han slagit sönder en bilruta när de inte stannat!

Låter verkligen som att han inte är riktigt klok. :skrämd
Hade varit snyggt om du lagt dig p.g.a prejningen :gnissla
Dessutom sedan därefter stå och skryta med sånt skit till dig.

Är du säker på att det inte var Hamrén :va

Hur som helst, polis eller ej :finger till sånna idioter.

Last edited:
Låter verkligen som att han inte är riktigt klok. :skrämd
Hade varit snyggt om du lagt dig p.g.a prejningen :gnissla
Dessutom sedan därefter stå och skryta med sånt skit till dig.

Är du säker på att det inte var Hamrén :va

Hur som helst, polis eller ej :finger till sånna idioter.

Jo lite förvånad blev jag när vi plötsligt slog i varandra... Men som sagt han gick ändå att resonera med senare så jag är inte syr:) kunde fått regbesiktning om han ville jäklas

Jo lite förvånad blev jag när vi plötsligt slog i varandra... Men som sagt han gick ändå att resonera med senare så jag är inte syr:) kunde fått regbesiktning om han ville jäklas

Det var samma som skrev mina böter. Han tyckte HBG var hysteriskt när det gällde smitningar när dom försökte stoppa hojar. han prejade även mig dock utan fysisk kontakt.

Och jodå jag såg i spegeln att han stannade dig.

Jag såg dig RC när du stog och dividerade med farbror blå. Körde som vanligt den dagen men körde ensam så jag drog väl inte på mig någon uppmärksamhet..

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back