Synen på Grafitti

Din syn på graffiti.

• Antal röstningar
    0
Menade inte att dra all grafitti över en kam, menade mera att trashing inte heller är så himla snyggt, som grafitti inte är, men kan accepteras på visa ställen där det bara är stora gråa betongmurar eller liknande längs med tågspåret eller liknande. Angående trashing, hur kul är det att stå i en busskur när det är regnigt och blåsigt ute när någon har varit framme och "snyggat" på mönstret så det ligger fint på backen krossat?,

Grafitti är också en konstform, dock inte sagt att all grafitti är konst, men en del.
Vill gärna ha en vägg sprayad i vardagsrummet, någon som erbjuder sig?

Trötter skrev:
Menade inte att dra all grafitti över en kam, menade mera att trashing inte heller är så himla snyggt, som grafitti inte är, men kan accepteras på visa ställen där det bara är stora gråa betongmurar eller liknande längs med tågspåret eller liknande. Angående trashing, hur kul är det att stå i en busskur när det är regnigt och blåsigt ute när någon har varit framme och "snyggat" på mönstret så det ligger fint på backen krossat?,

Fortfarande så har trashing ingenting med graffiti att göra.

Deztallica skrev:
Jag undrar helt enkelt eran syn på grafittin i sverige?
Jag är väl varken extremist åt något håll, men kan säga att jag målar själv ibland, då lagliga väggar och några plank jag har hemma.

Så för att slippa missuppfattningar; vad är eran syn på grafittini sammhället? Och _INTE_ huruvida jag är dum eller inte som målar :tummenupp

Måste rösta annat då jag tycker att det förgyller en grå och tråkig tunnelbanevägg fast det är olagligt. annars så får det vara! INTE på hus, INTE på tåg, INTE på bussar, INTE på broar eller viadukter. Utan där det bara syns av tågresenärer, på insidan av tunnlar och bullerdämpare.

Grafitti är för mig enbart förfulande kladd.
I synnerhet "målarnas" signaturer, som inte betyder något alls för en vanlig människa.

Riktig grafitti är konst, men signatur eller några bokstäver var annan meter på olika ställen är bara kladd...

Riktig grafitti är konst, men signatur eller några bokstäver var annan meter på olika ställen är bara kladd...
Konst är att kissa på golvet, det är sedan länge.

• Haha
Reaktioner: GuW
Back