Synd på ett budskap...

• Thread starter Thread starter SSB
  • Start date Start date
Markus skrev:
En invandrare som spöar sin fru blir naturligtvis inte hederstönt per automatik men en hel familj som slänger sin gravida tonårsdotter/syster från en balkong är just det - hederstöntar.

Ja, förvisso... det jag bara undrar är varför du har så svårt att vara storsint nog att erkänna hatbrotten mot homosexuella.... uppenbarligen är det ju 6ggr vanligare att en homosexuell slås ihjäl för sin läggning jämfört med att kvinnor hedersmördas....

.....hederskulturen är ju ett avskyvärt inslag som följer med folk hit... Hatbrotten är något som växer bland svenskar i det svenska sammhället... Det stör mig mer.. Att någon som är född och uppvuxen här ska vara rädd för sitt eget samhälle.

Även om vi tyvär inte kan hjälpa alla och i vissa fall misslyckas som med Fadime så gör vi trots allt vad vi kan och jag tror nog de flesta kvinnor från hederskulturer känner sig SÄKRARE i Sverige än vad de gjort i hemlandet...

För homosexuella är det ju tvärtom, här ökar deras otrygghet då våldsbrotten trappas upp....

Jag avskyr hedersbrott.... men varför ska du älta dessa när tråden gäller hatbrott?! Varför inte bara för en gångs skull vara storsint och vara deltagande även när det gäller homosexuella som slås ihjäl...

Det var ju som sagt 6 ggr vanligare att slås ihjäl som homosexuell p.g.a. hat än det är att hedersmördas som kvinna... Iaf enligt BRÅ...

Se mitt första inlägg.
Jag klarar inte att läsa skiten, comprende? :mad:
Dessutom var det väl Humbert som började babbla om hedersbrott? Jag anser dessutom att Islam generellt och Kristendomen i undantagsfall är hot mot homosexuella och därför tyckte jag bara den aspekten skulle vägas in, trots att det är helt politiskt inkorrekt.
Och sist beträffande den biten, jag anser inte alls att vi "gör vad vi kan" - jag anserpå sin höjd att "vi gör vad vi kan" utan att trampa multikultimördarna på tårna för hårt.
Nåväl, beträffande ämnet:
Homosexuella ska så klart inte mördas, varken pga sin sexuella läggning eller av någon annan anledning. Om du tvivlade på min ställning i den frågan så kan jag härmed lugna dig. :)Jag läste som sagt inte artikeln eller BRÅ-rapporten, men det låter ju väldigt konstigt att kanske 3-6 bögar skulle slås ihjäl pga sin sexualitet varje år. Varför förtiger media den biten kan man ju verkligen fråga sig.
Att homosexuella får sina lokaler vandaliserade är inte bra eller acceptabelt men i viss mån förstår jag reaktionen, om än jag INTE* delar uttryckssättet. Ett nazistkvarter i Israel skulle också bli demolerat, eller en Pinochet Fan Club i Santiagos mindre bemedlade områden. Om än man kan tycka att alla skulle få ha sina lokaler ifred.
*=INTE, INTE, INTE, INTE!

Markus skrev:
Se mitt första inlägg.
Jag klarar inte att läsa skiten, comprende? :mad:

Såja! Duktig pojke!
:pannkyss

....undrar bara vad det var som var så hemskt med att läsa sjävla artikeln? Är det motbjudande att läsa sånt som skrivs av veganflator? Vad gör det mer jobbigt att läsa en debattartikel om hatbrott skriven av en flata jämfört med att läsa en artikel om hedersmord skriven av en kvinna från en hederskultur?
:va

korvgubbe skrev:
Är det motbjudande att läsa sånt som skrivs av veganflator?

Om du måste fråga mig det efter nästan två års stötande och blötande så är du inte särskilt receptiv, vilket skulle förklara din skygglappar i övrigt också. :hihi

Markus skrev:
Jag läste som sagt inte artikeln eller BRÅ-rapporten, men det låter ju väldigt konstigt att kanske 3-6 bögar skulle slås ihjäl pga sin sexualitet varje år. Varför förtiger media den biten kan man ju verkligen fråga sig.

Varför tror du att allt som du inte känner till "förtigs" av media? Men ah17 har säkert någon konspirationsteori som förklarar saken.

Markus skrev:
Att homosexuella får sina lokaler vandaliserade är inte bra eller acceptabelt men i viss mån förstår jag reaktionen, om än jag INTE* delar uttryckssättet. Ett nazistkvarter i Israel skulle också bli demolerat, eller en Pinochet Fan Club i Santiagos mindre bemedlade områden. Om än man kan tycka att alla skulle få ha sina lokaler ifred.
*=INTE, INTE, INTE, INTE!

Var låg dessa lokaler för homosexuella?

Gustav O skrev:
Varför inte det och du diskuterar det ändå?

Jag skrev väl det, för att jag mådde illa av hennes inledande gnäll.
Och jag diskuterar inte nöt-påsens artikel, jag diskuterar det som tydligen stod i artikeln. :brynad

Markus skrev:
Om du måste fråga mig det efter nästan två års stötande och blötande så är du inte särskilt receptiv

Det har nog inte med varseblivning att göra utan snarare om att jag är en såndär blåögd, naiv blockflöjtsspelare som tror att folk faktiskt kan ändra sig... Jag hoppades väl på nån liten Darth Vader-variant med dig.. att vi skulle finna en liten klick godhet där inne som skulle kunna ta till sig även det än sån läskig veganflata säger och skriver....

korvgubbe skrev:
..Jag hoppades väl på nån liten Darth Vader-variant med dig.. ......

????????
I'm your father, Korvgubbe.

luke-vs-darth-1.jpg

:va

Last edited:
Markus skrev:
Jag skrev väl det, för att jag mådde illa av hennes inledande gnäll.
Och jag diskuterar inte nöt-påsens artikel, jag diskuterar det som tydligen stod i artikeln. :brynad
OK....

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...