Markus skrev:En invandrare som spöar sin fru blir naturligtvis inte hederstönt per automatik men en hel familj som slänger sin gravida tonårsdotter/syster från en balkong är just det - hederstöntar.
Ja, förvisso... det jag bara undrar är varför du har så svårt att vara storsint nog att erkänna hatbrotten mot homosexuella.... uppenbarligen är det ju 6ggr vanligare att en homosexuell slås ihjäl för sin läggning jämfört med att kvinnor hedersmördas....
.....hederskulturen är ju ett avskyvärt inslag som följer med folk hit... Hatbrotten är något som växer bland svenskar i det svenska sammhället... Det stör mig mer.. Att någon som är född och uppvuxen här ska vara rädd för sitt eget samhälle.
Även om vi tyvär inte kan hjälpa alla och i vissa fall misslyckas som med Fadime så gör vi trots allt vad vi kan och jag tror nog de flesta kvinnor från hederskulturer känner sig SÄKRARE i Sverige än vad de gjort i hemlandet...
För homosexuella är det ju tvärtom, här ökar deras otrygghet då våldsbrotten trappas upp....
Jag avskyr hedersbrott.... men varför ska du älta dessa när tråden gäller hatbrott?! Varför inte bara för en gångs skull vara storsint och vara deltagande även när det gäller homosexuella som slås ihjäl...
Det var ju som sagt 6 ggr vanligare att slås ihjäl som homosexuell p.g.a. hat än det är att hedersmördas som kvinna... Iaf enligt BRÅ...