Synd på ett budskap...

• Thread starter Thread starter SSB
  • Start date Start date
honkiie skrev:
Vad jag menar är att jag googlade på hennes namn, får upp en sida som heter vänster.html och att allt annat som jag tänkte om henne direkt när jag såg bilden och läst lite på sidan stämde in absolut helt och hållet. Tyckte det var lite skoj.

Ja han var ganska förutsägbar...

korvgubbe skrev:
Jag är rätt nyfiken på hur vanligt förekommande muslimers övergrepp på ursprungsbefolkningen faktiskt är i bemärkelsen:
"- fy fan vad jag hatar svenskar så nu ska jag ut å nita några!"

....men självklart... de som resonerar så är värda lika mycket förakt och avsky som de som eldar synagogor eller misshandlar homosexuella...

Jag tror att det är jättevanligt och jag vet att det varken finns eller kommer finnas i närtid några undersökningar i ämnet.
Två exempel från hösten som jag tar ur minnet:
1. Fyra afrikanska muslimer (eller svenskar och finnar om du frågar Aftonbladet) nästan dödar och våldtar två kvinnor ur ursprungsbefolkningen.
2. En muslimsk man som hatar svenska kvinnor enligt egen utsago grips (och döms?) för att oprovocerat ha knivhuggit kvinnor ur ursprungsbefolkningen i någon norrländsk håla, själv kom han från gettot tror jag

Kom nu ihåg att jag har bonny med mig på att man får dra egna slutsatser om det saknas faktaunderlag. :fakta

Markus skrev:
1. Fyra afrikanska muslimer (eller svenskar och finnar om du frågar Aftonbladet) nästan dödar och våldtar två kvinnor ur ursprungsbefolkningen.

2. En muslimsk man som hatar svenska kvinnor enligt egen utsago grips (och döms?) för att oprovocerat ha knivhuggit kvinnor ur ursprungsbefolkningen i någon norrländsk håla, själv kom han från gettot tror jag

1. Och det gjorde de bara för att straffa henne för att hon var svensk? :va

2. Det är illa och självklart kan man aldrig tolerera den typen av brott lika lite som några andra hatbrott...
Frågan var ju bara hur vanlig den här typen av hatbrott är..

.....Från och med när tillhör man ursprungsbefolkningen? Måste man vara ha sameblod? Elelr kör vi med SS kriterier att man ska bevisa sin ariska härkomst tillbaka till 1700:talet?

korvgubbe skrev:
1. Och det gjorde de bara för att straffa henne för att hon var svensk? :va

2. Det är illa och självklart kan man aldrig tolerera den typen av brott lika lite som några andra hatbrott...
Frågan var ju bara hur vanlig den här typen av hatbrott är..

.....Från och med när tillhör man ursprungsbefolkningen? Måste man vara ha sameblod? Elelr kör vi med SS kriterier att man ska bevisa sin ariska härkomst tillbaka till 1700:talet?

1. Inte vet jag, tror du att KKK lynchade svarta för att straffa dem?
Liknande händelser blir storsäljande Hollywoodtrams när det är hillbillys som ger sig på en svart flicka (Juryn) men om ett gäng svarta ger sig på vita flickor eller kvinnor, då ska det förklaras in absurdum. Jag kan inte låta bli att tro att det beror på folks undermedvetna åsikter att svarta är sämre och de gör som de gör för att de intre förstår bättre.

2. Varför är det frågan? Hur vanligt är det att en muslim blir knivskuren för att han är muslim?

Om du har problem med definitionen av invandrare så slipper man väl höra babbel om utanförskap och segregation från och med nu? Jag menar, vi kan ju inte alla vara samma när det kommer till de som jag kallar för invandrares brottslighet för att nästa gång bli från olika världar igen när man diskuterar krogköer och getton.

Markus skrev:
om de gör så.. men om de andra gör så inte

Ja, visst är det konstigt att väldigt många människor har någon märklig sympati för de som är svagare eller i minoritet...

Och även om det förekommer "hedersvåld" och även hatbrott mot ursprungsbefolkningen så är jag rätt övertygad om att det inte är lika frekvent som det omvända, oavsett hur många blodkärl du och ah kommer spränga i pannan i era försök att intala oss att så är fallet...

korvgubbe skrev:
Ja, visst är det konstigt att väldigt många människor har någon märklig sympati för de som är svagare eller i minoritet...

Min sympati var med de våldtagna och halvt ihjälslagna kvinnorna respektive de knivskurna kvinnorna - var din sympati ligger framgår med...vad är det ni brukar skriva...just det: all önskvärd tydlighet.
:tummenupp

Markus skrev:
Min sympati var med de våldtagna och halvt ihjälslagna kvinnorna respektive de knivskurna kvinnorna - var din sympati ligger framgår med...vad är det ni brukar skriva...just det: all önskvärd tydlighet.
:tummenupp

Så söt du är.. inte ens när jag har både Markus OCH ah-glasögon på mig och dessutom anstränger mig kan jag vinkla det jag skrev till något ens liknande din tolkning.... Men det är ett ganska charmigt försök att försöka vända spelplanen...

....mina sympatier ligger alltid hos offren... att försöka hävda något annat blir ju bara tramsigt....

korvgubbe skrev:
Så söt du är.. inte ens när jag har både Markus OCH ah-glasögon på mig och dessutom anstränger mig kan jag vinkla det jag skrev till något ens liknande din tolkning.... Men det är ett ganska charmigt försök att försöka vända spelplanen...

....mina sympatier ligger alltid hos offren... att försöka hävda något annat blir ju bara tramsigt....

Du ser ju inte så bra utan brillor så du tog Nyteknikbrillorna istället för mina, leta igen. :fakta
Jag vet också att du mer och mer börjat sympatisera med offren för kriminalitet och numer inte på heltid gastar om hur utsatta förövarna är men i det här fallet så är det tyvärr så att du missade inte bara mina brillor, du tog på dig ett par hederliga skygglappar samtidigt också.

Markus skrev:
du tog på dig ett par hederliga skygglappar samtidigt också.

Du får gärna förklara var du ser skygglappar...?!

Ett våldsbrott kan aldrig försvaras eller urskuldas. Det har jag aldrig gjort eller försökt göra. Däremot tror jag inte på en svartvit värdsbild där alla brott begågna av invandrare beror på att invandrare är onda och hatar oss svenskar. Det skulle ge en del problem när jag sedan försöker hitta orsaken till samma brått begågna av svenskar...

När det däremot gäller hatbrott mot minoriteter upprör de alltid mer än de omvända... handlingen i sig blir aldrig mer berättigad bara för att den utförs av en minoritet och det har aldrig handlat om att ursäkta en våldshandling. Det handlar snarare om att ett svagt offer ger ÄNNU mer sympatier...

Det upprör mig mer att höra om en vuxen som misshandlar ett barn/ungdom än tvärtom även om våldet i sig är lika förkastligt.

På samma sätt upprörs jag mer av majoritetens hatbrott mot minoriteten eftersom vi som majoritet, som den starka sidan måste kunna stå över sådant på samma sätt som den vuxne kan anses ha styrka och mognad att inte slå ett barn, ungdom..

....att du sedan försöker tramsa till det och försöker ge sken av att jag någonsin försökt urskulda våldshandlingar är bara löjligt. Att kunna se förklaringar i form av bakgrund, och tidigare påverkan som starka bidragande orsaker till att en person begår en handling är inte detsamma som att jag urskuldar handlingen som sådan.....

SSB skrev:
Vem är offret? Finns det bara ett offer? osv.

Jag har inte fått mitt morgonkaffe ännu så du får gärna förklara och förtydliga frågeställningen så jag svarar på rätt sak.... :va

korvgubbe skrev:
..... Att kunna se förklaringar i form av bakgrund, och tidigare påverkan som starka bidragande orsaker till att en person begår en handling är inte detsamma som att jag urskuldar handlingen som sådan.....
...:va

Du ska då alltid krångla till det. Hur ska man kunna skylla på all multikulti-gubbar om man resonerar så? Är det inte lättare att helt enkelt säga muslim=kvinnomisshandlare osv.

Du vet alla svenska gubbar som spöar sina kärringar....det är ju inte samma sak. Eller?

korvgubbe skrev:
Fast de spöar väl bara kvinnorna för att de egentligen vill vara muslimer?!
:va

Aha!! Det är det där jävla multikultandet igen!

Gubben som ströp kärringen och grävde ner henne i trädgården för nåt år sen? Garanterat för att han hade hängt för mycket med Achmed på kafferasterna :mad:

korvgubbe skrev:
Vad är poängen? Förnekar någon förekomsten av hedersmord? Hävdar någon att hedersmord inte är avskyvärt eller fel?

Nu tramsar du ju bara?!

Jag kan inte tolka Humbert Humberts inlägg på något annat sätt än att han försöker jämställa det med annan brottslighet mot kvinnor.
Att samlad trupp av modiga kvinnor från mellanöstern säger tvärtemot honom gör inget.
Det är helt olika mekanismer bakom men ni gör ju verkligen erat bästa för att inte förstå eller se det.
En invandrare som spöar sin fru blir naturligtvis inte hederstönt per automatik men en hel familj som slänger sin gravida tonårsdotter/syster från en balkong är just det - hederstöntar.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8