Synd att man inte har ett charkuteri (varning:blocket)

Hmm, jag har ett set merd Ikeas 5 knivars block. Hoppas han vill byta jämnt. Om han trugar så kan han få en rulle fryspåsar (2L) också! :tomten

//D

Tråkig värdeminskning bara på de milen :( Iofs var det säkert värt varenda krona för de milen, ca 750:- per mil har han betalat för det. Plus all service-soppa-slitage mm så är han nog uppe i drygt 900:-/mil. Och man räknar väl på ca 45-60:-/mil på en nya leasingbil eller nåt? :näsblod

Dee_cati skrev:
Tråkig värdeminskning bara på de milen :( Iofs var det säkert värt varenda krona för de milen, ca 750:- per mil har han betalat för det. Plus all service-soppa-slitage mm så är han nog uppe i drygt 900:-/mil. Och man räknar väl på ca 45-60:-/mil på en nya leasingbil eller nåt? :näsblod

Han är bilhandlare. Jag vet vem det är, även om jag inte känner honom personligen.

Edit: Inte för att miltaxan blir mindre :) men jag skulle inte tro att han går back på affären. Om vi säger som så, att jag skulle aldrig köpa en bil av honom :)

Last edited:
Är det bara jag som tycker att det känns en gnutta oseriöst att sälja en sådan kärra på blocket.se?

CayLe skrev:
Är det bara jag som tycker att det känns en gnutta oseriöst att sälja en sådan kärra på blocket.se?

Kollar inte miljonärer på blocket? Vad skulle det vara för skillnad på dyr och billigare bil?

Rigge skrev:
Kollar inte miljonärer på blocket? Vad skulle det vara för skillnad på dyr och billigare bil?

Av någon anledning så känner jag mig skeptisk till att det finns seriösa köpare på en sådan bil på blocket.. men det är jag det..

Har även en känsla av att han kommer bli nerringd/mailad av en massa "provkörare".

Skalman skrev:
Om vi säger som så, att jag skulle aldrig köpa en bil av honom :)

Jasså en sån här typ

Du som precis har köpt en firma som håller på att gå i konkurs med hjälp av en målvakt, och nu behöver snabba pengar eller varför inte en dyr bil. Plundra firman och byt grejer med mig.

Det har väl aldrig funnits ärliga bilhandlare :va Sen om de bara döljer massa småfel på bilen eller lägger omkull firmor för att plocka ut miljoner svart är en annan femma....

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN