Syn

Det är väl ett måste..? fast iofs man kan ju köra med glasögon/linser under hjälmen.. :P:tuttar Men jag ser iaf bra :)

kör med Linser!
(och solglasögon samt tonat visir såklart....)

Har ni kört med glasögon nån gång, är det obekvämt?

Jo har kört med glasögon, det är inga större problem, bara när det regnar! (och visiret uppe)

eller regn och visiret nere så blir det risk för imma

Jag kör med linser funkar utmärkt

Blir jobbigt om man inte har dem på man ser typ inte om det ligger grus på vägen osv

Jag kör med linser funkar utmärkt

Blir jobbigt om man inte har dem på man ser typ inte om det ligger grus på vägen osv

....och det är ditt största problem utan linser?, mitt är att jag inte ser vägen, bilarna eller något annat...förrän det är försent :D

Har 0.2 på ena ögat och 0.3 på andra ögat.
Hade i princip perfekt syn när jag körde upp på A1 för 2 år sedan. Men lånade pappas glasögon när jag körde upp på bil för 2 veckor sedan.
Ska dock skaffa linser den 28onde :)

Har 0.2 på ena ögat och 0.3 på andra ögat.
Hade i princip perfekt syn när jag körde upp på A1 för 2 år sedan. Men lånade pappas glasögon när jag körde upp på bil för 2 veckor sedan.
Ska dock skaffa linser den 28onde :)

Då har du ändå rätt bra syn :D

själv har jag -3.75 på höger och -3.25 på vänster..och det suger, tur man har linser dygnet runt :D

själv har jag -3.75 på höger och -3.25 på vänster..och det suger, tur man har linser dygnet runt :D

jaa men asså.. om man kollar på sånhär bokstavstavla så har jag 0.2 och 0.3. men jag tror linsförstoringen ska va 1.25 och 1.75 om jag såg rätt på optikerns anteckningslapp.

jaa men asså.. om man kollar på sånhär bokstavstavla så har jag 0.2 och 0.3. men jag tror linsförstoringen ska va 1.25 och 1.75 om jag såg rätt på optikerns anteckningslapp.

om det är positivt är du översynt och är det negativt är du närsynt
eftersom du säger att du 1.75 osv, så är du troligen närsynt och då menar du -1.75 och -1.25

1.0 är perfekt syn för övrigt :D

Har ni kört med glasögon nån gång, är det obekvämt?

Då jag inte ser illa men brukar ha glasögon så har jag testat under hjälmen
och kan säga att det handlar mkt om vad du har för bågar
mina förra var sämre än dom jag har nu

fast jag hoppas jag kan ta kortet utan brillor :/
tror jag kommer klara det då jag ser bättre utan än vad många andra i min klass gör

Linser FTW!!!:D använder inget annat än linser :d

jag behöver inte säga styrkan, kan bara säga så här att utan linser e jag typ blind:D

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...