Sydskanes 30/7 - 31/7 - 1/8 på Knudan

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Årets höjdararrangemang närmar sig med stormsteg.
Sydskanes kör ett trippelarrangemang på Knudan en helg i semestertider då de allra flesta är lediga!
Vi hoppas självklart på kanonväder (det bör det vara i slutet av juli)

Jag tänker vara på plats alla tre dagarna (är DC två av dem) och det finns just nu gott om platser kvar i alla grupper. Varje dag är "sin egen" så man kan boka en, två eller alla tre.

Fredag 30/7 klockan 09-16, Platser kvar: 89
Lördag 31/7 klockan 09-16, Platser kvar: 85
Söndag 1/8 klockan 09-16, Platser kvar:88

Blir det ett R o H camp även på denna körning?

Mr K och henke hå söker roomies då de har bokat en av stugorna:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228091

Hittar man inte runt Knudan efter dessa tre dagarna så vet jag inte vad man skall göra. :yoparty

hmm jag kan tänka mig köra en av dagarna faktiskt :) är ju anmäld till att flagga 2 söndagar på sturup nu i juli, men måste jag ha flaggat ytterligare en gång till för att slippa betala ngt? e fattig som fan :huvet Är icke medlem i sydskånes ännu!

isf blir det gul grupp för mig kanske? har aldrig kört med sydskånes men vet att tempot är lite högre i grupperna än på en BKK!

jag kan tänka mig att köra en, ev. 2 av dessa dagar.
i så fall vill jag också flagga ihop till minst en körning.

hmm jag kan tänka mig köra en av dagarna faktiskt :) är ju anmäld till att flagga 2 söndagar på sturup nu i juli, men måste jag ha flaggat ytterligare en gång till för att slippa betala ngt? e fattig som fan :huvet Är icke medlem i sydskånes ännu!

isf blir det gul grupp för mig kanske? har aldrig kört med sydskånes men vet att tempot är lite högre i grupperna än på en BKK!
Varje dag kostar 1300 kr eller 1400 kr för icke medlem, du får 500p för att flagga en halvdag på SRW. Man kan tyvärr inte delbetala med poäng så du måste ha 1500p för att kunna betala 1300 - 1400 kr.

Börja i gul, skulle det kännas helt åt helvete och din instruktör godkänner det så kan du bli uppflyttad. Ju längre in på säsongen vi kommer desto högre tempo blir det i gul.

Priser 2010 för medlemmar

SRW 4-tim 500 SEK
Knutstorp 1000 SEK
Knutstorp HELG 1100 SEK
Avbokningsavgift 50 SEK/poäng

Priser 2010 för icke medlemmar

SRW 4-tim 600 SEK
Knutstorp 1300 SEK
Knutstorp HELG 1400 SEK
Avbokningsavgift 50 SEK/poäng

jag kan tänka mig att köra en, ev. 2 av dessa dagar.
i så fall vill jag också flagga ihop till minst en körning.
Det finns 6 st flaggisplatser kvar till den 18:e och 6 st kvar till den 25:e juli.
Skynda in o boka i så fall.

Om ni behöver "ströpoäng" så kan ni ju fördela dem mellan er, det går att skänka bort poäng.

sofiiiii flaggar 3 x 500p = 1500 och är icke medlem. Då betalar hon 1300 av dessa för en fredagskörning. Har alltså 200p över (svårt att utnyttja)

Du flaggar ihop 2 x 500p = 1000 och behöver 1100 till lördagen.
Du köper fredagen cash och betalar sofiiii i natura, hon blir så tacksam att hon skänker dig sina 200 (minsta man kan överföra) och då kan du betala 1100.

Alternativet är att gå ner på knä framför VBK och göra en insats så får du säkert alla poäng han har....

Last edited:
Jag hade så gärna kört alla tre dagarna. Ni som kör, hoppas att ni får det riktigt bra!

Ska ni köra mer än en dag, se till att stretcha ordentligt efter vart körpass, speciellt utsidan av låren som tar ganska mycket stryk när man är otränad (som jag). :)

Grymt sugen på att köra 2 dagar , hur sent kan man boka?
Kan man boka någon/några dagar innan ?
Bokningen stänger klockan 11:00 två dagar innan körningen. Efter det är det helt kört att försöka boka sig. Det finns ingen möjlighet till efteranmälan med kontantbetalning. Men varför vänta... ;)

Bokningen stänger klockan 11:00 två dagar innan körningen. Efter det är det helt kört att försöka boka sig. Det finns ingen möjlighet till efteranmälan med kontantbetalning. Men varför vänta... ;)

Jag tåler inte regn :rolleyes:
Blir nog evt så att ja tar Sturup nu på fredag och den 31 och 1 :)

Jag tåler inte regn :rolleyes:
Blir nog evt så att ja tar Sturup nu på fredag och den 31 och 1 :)
Ap ap ap ap... Vi kör aldrig på Sturup på fredagar, nästa SRW är söndagen den 25:e. Därefter är det Knudan, 30 - 31 juli samt 1:e augusti. Fredag, lördag, söndag.

Ap ap ap ap... Vi kör aldrig på Sturup på fredagar, nästa SRW är söndagen den 25:e. Därefter är det Knudan, 30 - 31 juli samt 1:e augusti. Fredag, lördag, söndag.

Ja förlåt menade givetvis söndag.
Grymt lärorikt var det att köra bana och framförallt sjukt roligt :)
Hur många körpass blir de på SRW?

Ja förlåt menade givetvis söndag.
Grymt lärorikt var det att köra bana och framförallt sjukt roligt :)
Hur många körpass blir de på SRW?
På SRW kör vi tre grupper á 20 minuter, du får alltså ett pass i timmen med 40 min vila mellan. Totalt 4 pass.

I juli kör vi mellan 12 - 16 och resten av året 13 - 17.
http://www.sydskanesemse.nu/default.asp?pid=4

Du hittar massor av info på vår hemsida. :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti