Sydamerika

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Någon som gjort någon trip genom flera länder i sydamerika eller har någon info.
lite sugen att göra av med några månader,,,,

/P
 

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000rr
Finns bättre ställen att göra av med pengar och tid men, undvik central Amerika om livet dig är kär. Argentina och Chile funkar och är relativ ofarliga om du inte hamnar i fel område. Brasilien vet jag inte riktigt hur det är. Om du tycker om det simpla livet kan jag rekommendera kuba. Det gemensamma för syd Amerika är dock att de har de naturligt vackraste kvinnorna jag har sett. Sista stalltipset är ha alltid en fake plånbok med några få dollar och utgångna kreditkort på dig som du kan lämna ifrån dig om/när du blir rånad. Ha inga kedjor eller dyra smycken på dig :)
 

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Vasa/Gbg
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Har en lgh i Venezuela du kan hyra billigt Håkan o utgå därifrån Venezuela e grymt om man
bortser från Caracas som inte e så trevligt morsan gled runt där själv i ett par veckor sa att d va inga problem
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Ja tycker det låter som en strålande idé, och tror knappas det finns bättre ställen att göra av med tid o pengar. Reste 2,5 månader (utan hoj, mådde dåligt när man såg hojar bränna om pensionärsbussen) i sydamerka förra vintern o planerar för två månader i år runt centralamerika denna vinter.

Borde finnas hojar till salu längst ner i söder, Ushuaia. Ja tänker att många kommer från norr och kör genom (nord-, central-) syd-amerika. Sedan vill man bara bli av med hojen o komma hem =) Kanske finns något att få tag på med Colombia-plåtar motsvarande?

Finns flea market på ovan nämnda stora forum. Kryllar även av rejäla ride reports, personlig tips och hjälp får du startar din egen tråd i trip planning eller vad det heter. Men det kan ju va idé att kika igenom andras redan gjorda resor först...
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top