Sy in skinnställ

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Min flickvän har gått ner ca 15kg i vikt och x antal storlekar. Hon älskar sitt skinnställ så vi funderar på att sy in det snarare än att köpa nytt.

Jag har hört att skomakare är fena på att lappa hål i skinnställ men hur är de på skrädderiet? Finns det nån (helst i Malmö/Skåne) som kan sy in ett skinnställ? Jag misstänker att en vanlig sömmerska inte klarar av så tjockt skinn och det skulle helst vara nån som kan sy sådana (starka) sömmar som sitter från början.

Tacksam för all hjälp i detta ämne!

pilsner

Ring till närmaste skrädderi och fråga, de borde nog klara av det tycker man, och det borde inte vara något problem med tjockleken på skinnet eftersom de kan sy i skinnjackor etc.

Ditt ställ då Pilsner, klarade det vurpan i Lördags :confused:

GSXR1100R skrev:
Ditt ställ då Pilsner, klarade det vurpan i Lördags :confused:

Det blev bara charmigare! Jag landade på den mjukaste delen (ändan) och fick bara lite glidmärken. Jag har hört att det i dessa kretsar är meriterande (-Coolt -för de som vågar vara sig själva) att ha skavade skinnställ så jag tänker inte ens rengöra det. (För att säga sanningen, jag skiter i skicket -det skall ändå i backen igen).

Hojen behöver lite kärlek, dock. Jag ska passa på att höja den och fixa kåpor och fotpinnar så det inte tar i igen. Jag lutar nog onormalt mycket eller nåt, men med Kawasakin jag hade i fjor gick det ju bra. Jag blev faktiskt omkörd av just den på träningen. Pinsamt, då det är en två år äldre 600:a.

Jag fick inte ens en sträckning (som vi otränade får bara vi går för hastigt till toa på natten), så med ytterligare en skadefri marksyning har jag nog blivit helt orädd för att trilla. Jag misstänker att det på lång sikt inte är bra då överlevnadsinstinkten blir avtrubbad. Nåja jag får väl köra på logik. Eller nåt..

Tack för tipsen med skinnjackeskräddare! Jag ska tortera mina gula sidor en dag på jakt efter en skinnskräddare.

pilsner (som VERKLIGEN ligger ner i kurvorna)

Pilsner skrev:
Min flickvän har gått ner ca 15kg i vikt och x antal storlekar. Hon älskar sitt skinnställ så vi funderar på att sy in det snarare än att köpa nytt.

Jag har hört att skomakare är fena på att lappa hål i skinnställ men hur är de på skrädderiet? Finns det nån (helst i Malmö/Skåne) som kan sy in ett skinnställ? Jag misstänker att en vanlig sömmerska inte klarar av så tjockt skinn och det skulle helst vara nån som kan sy sådana (starka) sömmar som sitter från början.

Tacksam för all hjälp i detta ämne!

pilsner

Har du hört dig för där ni har köpt skinnstället? Jag provade ett skinnställ på Lelles i Uppsala men den passade inte helt perfekt då sa expediten att dom kan skicka iväg skinnstället för omsyning. Ett stort grattis till din fru!!! :klappar

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park