Sy fast knäpuckar på skinnställ

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hej,

Kan man sy fast karborrefästena som man i sin tur fäster knäpuckarna mot på ett skinnställ som från början inte har några sådana fästen?

Jag köpte nämligen ett sprillans Arlen Ness motardställ förra säsongen men det lutar mot att jag åker sporthoj nästa säsong och skulle då vilja ha knäpuckar på det stället. Jag orkar inte köpa ett nytt i år igen eftersom jag köpte det förra säsongen...

//Eric

DR-Zätare skrev:
Hej,

Kan man sy fast karborrefästena som man i sin tur fäster knäpuckarna mot på ett skinnställ som från början inte har några sådana fästen?

Jag köpte nämligen ett sprillans Arlen Ness motardställ förra säsongen men det lutar mot att jag åker sporthoj nästa säsong och skulle då vilja ha knäpuckar på det stället. Jag orkar inte köpa ett nytt i år igen eftersom jag köpte det förra säsongen...

//Eric

Jag köpte sådan kardborreplattor från Jofama eller om det var Halvarsson.
Och sedan så fixade skomakaren resten!

Rasorblade skrev:
Jag köpte sådan kardborreplattor från Jofama eller om det var Halvarsson.
Och sedan så fixade skomakaren resten!
snyggt eller tattigt? Måste vara svårt pilljobb detdär att sy fast dem. :gnissla
Funderat på att byta ena på mitt ställ då jag råkat lägga ann det mot avgasröret. :huvet

Lämnade in stället till en skomakare i stan och han sydde dit kardborre, lämnade även ett ställ med puckar fastsydda orginal så han kunde se hur de skulle sitta.
Gjorde det hos skomakaren på Haga vid Taormina-pizza stället, dock tror jag han har lagt ner, men du kan ju kolla upp det.
Gick på 300 tror jag.

Feta motardställ ska inte användas vid riskokning :4skrika !
Om du ska koka ris får du ha ett speciellt riskokarställ så du inte förstör våran motardspirit me våra überställ :7peta :D !

Last edited:
Ktm'arn skrev:
Feta motardställ ska inte användas vid riskokning :4skrika !
Om du ska koka ris får du ha ett speciellt riskokarställ så du inte förstör våran motardspirit me våra überställ :7peta :D !

Om det är någon tröst så blir det förmodligen en fighter för min del, en Super Duke, Speed Triple eller XB12S, dvs ingen riskokare.

//Eric

philsson skrev:
snyggt eller tattigt? Måste vara svårt pilljobb detdär att sy fast dem. :gnissla
Funderat på att byta ena på mitt ställ då jag råkat lägga ann det mot avgasröret. :huvet

Proffsjobb! :tummenupp
Man såg inte att det var ditsatt i efterhand! :Bugar

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!