SXV vs 500 2-t

Har inte en CR500 ett brett register för att dom inte plockat ut så mycket toppeffekt? :va

Här har du en effektkurva på 550n att jämföra med:
86ec0f62f1faffff3a358629a01a9177.jpg
 
Liljeqvist SXV med VDB-kam och Silmoto-system ger 78hk på bakhjulet!!:yoparty

Såvitt jag vet så har har ingen som är så vass! tydligen får man ta det som skrivs på forum med en nypa salt. Om man byter kamaxlar och avgasrör och programmerar om sprut o tändning på en sxv 550 får man ut ca 75-76hk mätt i dynojet bänk.:tummenupp
 
Låt mig få drömma medans jag kan! :mad: :tungan

Nej det är sant men en uppdaterad 500 exempelvis cr 500 AE skulle nog göra bättre ifrån sig en en standard 500 t.ex. För få som utvecklar dem eftersom de är på nedgång tyvärr.

Under dom sista åren CR500 tillverkades uppdaterades fjädrigen några gånger.
Ram , motor , sving mm var samma sen 1989 eller 1990.
1989 hade den vassaste motorn.

Lundgren du får slänga upp några bilder på din plogmaskin :tummenupp
 
Under dom sista åren CR500 tillverkades uppdaterades fjädrigen några gånger.
Ram , motor , sving mm var samma sen 1989 eller 1990.
1989 hade den vassaste motorn.

Lundgren du får slänga upp några bilder på din plogmaskin :tummenupp
Okej, där ser man. :)

Kommer upp en projekttråd inom kort. ;)
 
Maico har ju en 620cc 2-t Supermoto och sen har dom 685cc 2-t på gång också. 685:an ska tydligen har nästan 80 pållar :)

Nån av dom kanske står sig bättre mot Aprilian om man nu ska köra 2-t?
 
Maico har ju en 620cc 2-t Supermoto och sen har dom 685cc 2-t på gång också. 685:an ska tydligen har nästan 80 pållar :)

Nån av dom kanske står sig bättre mot Aprilian om man nu ska köra 2-t?
En Lectron 44 och DOMA-rör och lite "tuning" av cylinder och du har denna effekt,ganska lika effekt men mkt mera vrid...:D
 

Bifogat

  • PIC000251.jpg
    PIC000251.jpg
    148.3 KB · Visningar: 132
  • DSCF0559 (Medium).JPG
    DSCF0559 (Medium).JPG
    44.8 KB · Visningar: 184
Såvitt jag vet så har har ingen som är så vass! tydligen får man ta det som skrivs på forum med en nypa salt. Om man byter kamaxlar och avgasrör och programmerar om sprut o tändning på en sxv 550 får man ut ca 75-76hk mätt i dynojet bänk.:tummenupp

för mer exakt,

tuneboy, kamar, avgassystem, vdb mapp, luftburjsmodd, = 76,8 eller 77,8 Kommer inte ihåg exakt. Detta är inte min hoj som det näms, utan någon annans.
 
Har t.ex provat både min 660 och min 500:a efter varann, vet inte vilken som skulle gå snabbare rakt fram men 500:an känns helt klart brutalare och reser varje växel hela tiden när fäste finns,men det är ju olika utväxlingar.Vet inte vem som skulle vinna men nån får ju styra upp ett race:D
 
Last edited:
500 2-t har väl ca 65 kusar i sig, knappast 55 eller??:va

Rätt, "65 kusar i sig" men inte på bakhjulet....:pannkyss

Bänkdynon med en något trimmad CR500 med FMF-rör.

Med och utan dB-snorkel.:tummenupp

(Obs.vridet mäts här i ft-ibs,inte Nm)
 

Bifogat

  • CR5_Q_vs_dB.jpg
    CR5_Q_vs_dB.jpg
    56.4 KB · Visningar: 150
Last edited:
Är 2-takt fortfarande tillåtet i den stora MX klassen?
Skulle vara kul å se någon potent förare åka CR500AF emot alla 4-taktsbrölare! :yoparty
 
All in....

PSI 46mm-52mm!:yoparty
 

Bifogat

  • PSI.JPG
    PSI.JPG
    54.4 KB · Visningar: 99
Min dröm är en Cr 500 motor och ett Aprilia rs125 eller 250 chassi, Öhlins fram och bak, brembo eller ISR. Och pvm fälgar. :kär
kanske fel forum?
 
Last edited:
Back
Top