SXR 1200 Street tracker

Japp, är helnöjd med bågen, tog en tur till Eskilstuna på Mälaren runt fick lite ont i fisclet men det var det värt, effekten räcker också, har inga planer på att byta fugge etc.
Den ligger fint på vägen trots det smala bakdäcket (110/80-19)

Vad gällande Phils grejjor så är tanken på ca 7 liter tror jag, har lyckats kört soppatorsk en gång, fick köra 1,2mil till macken på tvåtaktssoppa...
kvalitén är lite skiftande, plattjärnet som håller tanken på ramen är ren skit, tanken är riktigt bra, men "grovt" gjord, hållbar minst sagt.

De flesta grejjorna är av glasfiber gjort på Amerikanskt vis dvs minst 8mm tjocka! så en del filande och putsande blev det.

Ska nog snart hösta in den och ge mig på lite andra projekt, min RD 350 begick självmord och skar på vevlagren, så en liten reparation där blir det.
Och jag har blivit riktigt sugen på att fläska till en V-max, har ju en liten tub lustgas liggandes sen Duccen...

Kanske sälja Dirttrackern? undrar om det finns en marknad?
 
Tack för infon. Roligt att hojen blev lyckad!

Att jag undrade kring tankvolym är att jag flummade på en större tank till min streetracker, och XR750-replicatanken från Phil är ju då det alternativ som är mest "rätt". Men mitt incitament till att byta tank är att jag skulle behöva lite mer volym, jag har ju 8.5 liters peanut-tanken idag. Så om XR750-tanken rymmer 7 liter så får jag slå den tanken (höhö) ur hågen.

/J
Japp, är helnöjd med bågen, tog en tur till Eskilstuna på Mälaren runt fick lite ont i fisclet men det var det värt, effekten räcker också, har inga planer på att byta fugge etc.
Den ligger fint på vägen trots det smala bakdäcket (110/80-19)

Vad gällande Phils grejjor så är tanken på ca 7 liter tror jag, har lyckats kört soppatorsk en gång, fick köra 1,2mil till macken på tvåtaktssoppa...
kvalitén är lite skiftande, plattjärnet som håller tanken på ramen är ren skit, tanken är riktigt bra, men "grovt" gjord, hållbar minst sagt.

De flesta grejjorna är av glasfiber gjort på Amerikanskt vis dvs minst 8mm tjocka! så en del filande och putsande blev det.

Ska nog snart hösta in den och ge mig på lite andra projekt, min RD 350 begick självmord och skar på vevlagren, så en liten reparation där blir det.
Och jag har blivit riktigt sugen på att fläska till en V-max, har ju en liten tub lustgas liggandes sen Duccen...

Kanske sälja Dirttrackern? undrar om det finns en marknad?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top