sxc-dämparen....?

hade dessa puffror förra året, både lät och ökade effekten. :tummenupp

Bifogat

• liten2[1].jpg
    liten2[1].jpg
    43.7 KB · Visningar: 70
ktmjacke skrev:
Jo jag har samma fäste som polaren har på sin med samma dämp.Enda som skilljer är att jag har ett mellanrör utan burk o han med.Går lixom inte att vrida till det hur jag än gör.Inget jätteproblem men irriterande.Bakre fästet har ju en tendens att spricka ändå som det är redan,så man vill ju avlasta det fästet så mycket som möjligt.

Då är det mellanröret som är boven då mao. (rätt?)
Enklast blir nog att tillverka ett nytt fäste, alternativt att bocka till mellanröret.
Jag kommer iofs inte riktigt ihåg hur det ser ut men ett fäste är (nästan) alltid ett fäste.

Nightwish skrev:
Ahh, ok. Lät som om du satt sågen i själva avgasröret.
Fimpa gnistgallret också :tummenupp

Har min sxc dämpare i molikyler nu, för moddning :smasha , har kapat bort ändröret i dämparen.

Men var sitter gnistgallret och hur ser det ut :confused:

Baghira skrev:
Har min sxc dämpare i molikyler nu, för moddning :smasha , har kapat bort ändröret i dämparen.

Men var sitter gnistgallret och hur ser det ut :confused:

Eftersom du inte har märkt av nåt i utblåset så är det med all säkerhet borta. Gnistgallret brukar sitta med några svetsloppor på utblåset för att slå sönder ljudet. Det är de första man tar bort när man tar bort ev strypningar mm

motardnisse skrev:
Eftersom du inte har märkt av nåt i utblåset så är det med all säkerhet borta. Gnistgallret brukar sitta med några svetsloppor på utblåset för att slå sönder ljudet. Det är de första man tar bort när man tar bort ev strypningar mm

Ok tack för svaret :) , Då har jag inget gnistgaller i min dämpare, Då ska jag bara montera ihop den, får jag se om den råkkar mer än förut :banana

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025