SXC dämpare

Cobra80

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
gsx-r 600 -04
Tänkte ta och köpa en sxc eller Hxc dämpare till min lc4 och då tänkte jag höra dom är strypta nåt när man får dom?

har hört en del som säger att dom kapat av röret i dom? om man gör det går det att få tillbaka det i orginal utförande? hur blir ljudet??

låter dom mycke i vanliga fall?

är tacksam för svar

/mvh Cobra

Cobra80 skrev:
Tänkte ta och köpa en sxc eller Hxc dämpare till min lc4 och då tänkte jag höra dom är strypta nåt när man får dom?

har hört en del som säger att dom kapat av röret i dom? om man gör det går det att få tillbaka det i orginal utförande? hur blir ljudet??

låter dom mycke i vanliga fall?

är tacksam för svar

/mvh Cobra

Kolla in Supermotodämpen också, den är helt öppen och utan det där röret du nämner. Det låter verkligen därefter också iofs, speciellt om du nu kör med orginal, men man vänjer sig snabbt.

Om du inte bestämt dig för att endast köpa KTM grejer så rekommenderar jag varmt ett Sebring slipon som har ett oslagbart ljud jämfört med KTM grejerna och ett OK pris.

Oki.. Men vill faktis bara ha effekt ökningen... Är så trött på höjar som låter som FAAANN!! hade en förut (såld sport hoj)..

Så nu har jag inget imot att köra om kring på en symaskin..

/mvh Cobra

SXC hade jag orginal på min 625, den med "röret i" den gick finfint. Kapade dock röret, men kände ingen skillnad förutom ett burkigare ljud.

*Ångrar mig*

/HEDA

Cobra80 skrev:
Oki.. Men vill faktis bara ha effekt ökningen... Är så trött på höjar som låter som FAAANN!! hade en förut (såld sport hoj)..

/mvh Cobra

aja tack för svaren!!

Högre ljud?? Går det att återställa till orginal? kan kanske köpa en begagnat som är öppnad men då kanske det är bättre att köpa en ny!? eller?

/mvh Cobra

Cobra80 skrev:

/mvh Cobra

OK, då e jag med. Jag skulle tro att ett Sebring slipon ger en del mer än en SXC, och det låter inte så himla högt heller, mer mullrigt och bra liksom, men givetvis högre än orginal. Det går nog inte att komma ifrån om du vill ha ut mer effekt. Ingen av dem kommer iallafall i närheten av en sporthojs ylande.

Last edited:
På min SXC 625 -03 gjorde det +2,5 hk på hjulet när jag bytte från original SXC-dämpare till en "raktigenommodell" (SPES).Bänkat både före och efter.Så ska du ha ut lite mer effekt är det nog en öppnare(och bullrigare)ljuddämpare som gäller.Dessutom drar motorn ca 1000varv högre innan effektkurvan vänder :tummenupp

Cobra80 skrev:

/mvh Cobra
Sen finns det ju alltid FP slipon :eek:
Låter lagom men gött...

HusabergForce skrev:
Sen finns det ju alltid FP slipon :eek:
Låter lagom men gött...

Låter väl lite mer än "lagom" i grannarnas tycke.
Men raka rör skall man ju ha.... och det gäller att skrämma älgarna så de inte står i vägen...

Köp ett FP och känn dig tuff...

-KÖP FÖR I HELVETE INTE KTMS EGNA SXC LR HXC!!!

Jag köpte en SXC till min 640, trodde jag skulle få ett phedt sound...
men icke, trodde jag hade köpt en 10hästars utombordare :gnissla

den låter verkligen tråkigt, satsa på vad som helst annat än sxc´n...

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2