Swedies nya regel.

Status
Ej öppen för fler svar.
Argyle skrev:
Jag vill bara dricka brännvin och slicka fitta =)
Är det för att du är rädd för att bli pappa som du nöjer dig med så lite? Underliga preferenser annars.

sandstream skrev:
Står högst upp i Banåkningsforumet:

Det är fritt att lägga ut bandagar via Sporthoj.com så länge en regel uppfylls, vilket är att admin / Swedie kan att komma och köra på bandagen (oförsäkrad grupp
Ja vad är problemet, klart att han ska få göra det :tummenupp
---------------------------------------------------------------------------
Självklart ska han göra detta. Big up to him.
Han e för fan ägare till detta forum,

/Mr K på gamlots konto

Självklart ska Swedie köra :tummenupp
Trevligare och mer hjälpsam kille får man leta länge efter :)

Se det så här då, någon arrangerar en bandag och kan annonsera ut att Swedie från sporthoj.com som tävlar i RR kommer och visar upp sig och sin hoj. Vore det inte samtidigt ett litet dragplåster i sig och locka ännu fler åkare? Det ger ju mer deg till den som roddar hela arret. "Jag mötte Lassie-effekten" liksom...den är underskattad...

Hornet_600 skrev:
Se det så här då, någon arrangerar en bandag och kan annonsera ut att Swedie från sporthoj.com som tävlar i RR kommer och visar upp sig och sin hoj. Vore det inte samtidigt ett litet dragplåster i sig och locka ännu fler åkare? Det ger ju mer deg till den som roddar hela arret. "Jag mötte Lassie-effekten" liksom...den är underskattad...

varför inte be vatikanen att heligförklara swedie helt enkelt???

swedie ska ha all ära för sitt entreprenörskap. bra sätt att finansiera en dyr "hobby" som rr.
denna sida är intressant för annonsörer för att medlemmar med köpkraft finns här, inte för att den styrs av swedie. därmed är det givetvis ni som finansierar swedies aktiviteter, inte genom medlemsbidrag utan genom annonsörernas förhoppning om kunder.

är själv inte så positiv till att swedies personliga intressen kommer fram alltför ofta.

Jag tycker att vi medlemar kanske ska se över detta med medlems bidrag till Swedie.... Vi har ett kanon forum som inte kostar oss en enda krona och ägaren av detta vill inte ta betalt för tjänsten ..så kanske vi ska ta saken i egna händer och skapa en egen insamling.. Om någon skulle vara intr av detta så hör av er via pm så styr jag upp nåt om intr finns..
novecento skrev:
varför inte be vatikanen att heligförklara swedie helt enkelt???

swedie ska ha all ära för sitt entreprenörskap. bra sätt att finansiera en dyr "hobby" som rr.
denna sida är intressant för annonsörer för att medlemmar med köpkraft finns här, inte för att den styrs av swedie. därmed är det givetvis ni som finansierar swedies aktiviteter, inte genom medlemsbidrag utan genom annonsörernas förhoppning om kunder.

är själv inte så positiv till att swedies personliga intressen kommer fram alltför ofta.

Jag har själv hyrt en bandag i sommar och tycker gott och väl kravet är rimligt.
Nu har jag inte lagt upp nån tråd då jag har ett ganska stort nätverk av hojåkare omkring mig, så det blev fullt illa kvickt.
Jag behövde få ihop 60 st betalande för att nå +- 0
Detta gäller en heldag och till en summa av 500SEK/st
Kommer själv inte tjäna en krona på detta men förhoppningsvis går det runt utan att behöva sticka till något.
Om man nu vill hålla sig till ett begränsat antal och inte ta in nån uttöver de betalande så går det ju att lösa ändå.
Oavsett detta är det väl bara att ta bort en av dessa 60 och slå ut Swedies 500:- på de övriga 59 detta skulle göra att man istället betalade 8,50 mer per plats skulle detta va för mkt begärt för att få reda på det via sporthoj.
Knappast enligt min åsikt,stå på dig Swedie.
Mvh Martin.
P.S.
Man kan ringa till närmaste akutmottagning och berätta om bandagen så de vet om situationen och kan komma på plats fort utan så mkt extra information vid händelse av olycka.
Det här tillsammans med att ha nån som kan utföra första hjälpen på plats är ju ett alternativ vid mindre bandagar.
D.S.

Klart han ska köra grattis det kan t.om jag hålla med om som pröjsar dyra pengar för att träna varje år :tummenupp :tummenupp

men sen kan man se det mer oroande att vissa arangörer inte godkänner RR hojer längre (läs Racingworld)

Ska en bandags arrangör tjäna 50000 på en bandag genom att annonsera så gratis här. :va

Johnny är en mycket ambitiös och trevlig ung man som förtjänar att få cred för att han erbjuder gratis annonsering.

Last edited:
2ono skrev:
Det är gratis köp och säljmarknad, kanon gruppköp en bra hemsida va f.. gnäller ni för, jag blir så j.... trött på avundsjukan.

välkommen till Sverige
:7peta

AHH den Svenska avundsjukan.....

Tror det största problemet med alltihopa är att ni tjurar över att någon kan få en bandag gratis.
Hur många utav bandagsfixarna kan med handen på hjärtat säga att detta gör jag gratis?

Varför ska de fixa bandagar utan att tjäna något på det?
Jag tror inte det är ett litet projekt att styra upp allt som behövs runt en bandag.
Jag betalar glatt den summa de begär för jag är för lat för att fixa en bandag själv.

Men en enkel lösning på problemet är väl att man fixar en intresselista för bankörningar där en maillista finns så kan de som inte vill sponsra Swedie med en bandag sätta sig o maila 2000 pers varje gång istället.
Tror nog att man snart inser att enklast/snabbaste sättet är S-hoj.

Kräv att han ska vara Instruktör i långsam grupp som straff om han ska köra gratis :)

//Blondie

Blondie skrev:
AHH den Svenska avundsjukan.....
Gud så löjligt det är när folk hela tiden skall hänvisa till någonslags påhittad avundsjuka som skulle vara signifikant för just svenskar, vad är alla ni "icke-avundsjuka" då, norrmän, tyskar eller landsförrädare?

Är man avundsjuk bara för att man tycker att inskränkningar i vad som får uttryckas på SH är felaktigt? Denna sajt drivs av reklamintäkter, utan besökare ingen reklam. Bara för att Swedie äger servern så skall väl inte det betyda att han sätta upp vilka märkliga regler som helst?

Vad blir det härnäst? Varje gång någon får ett mecktips så ska Swedie ha fem spänn som tack för att han förmedlade tipset via sin eminenta vBulletin-baserade forumserver?

Att folk står i kö för att uttrycka sin naiva "klart grabben ska få tjäna stålar" utan att för en sekund fundera lite längre än näsan räcker är irriterande. Och sluta jiddra om någon jävla avundsjuka, det handlar inte om det utan att en del har åsikter om hur forumets regler konstrueras. Swedie får gärna tjäna en shitload med stålar på reklam eller donationer, men att börja censurera information som verkligen kan vara av intresse för stora delar av sporthojs-kollektivet om han inte får åka gratis är märkligt.

Lite kluven i frågan...
Men ett observandum är att liknande trådar dyker upp rätt ofta nu...
Börjar personligen få lite "blocket" vibbar. Först gratis, sedan successivt mer och mer i vinstsyfte.
jag tycker du ska pröjsa som alla andra Swedie

Gottis skrev:
men sen kan man se det mer oroande att vissa arangörer inte godkänner RR hojer längre (läs Racingworld)
Efter att ha läst det här inlägget har jag förståelse för varför de inte tillåter hojar som INTE är trafikförsäkrade:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1905184&postcount=79

I de fall som inte TSL gäller så tar alltså MTFL över.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19760357.HTM

Under punkt 1 står att arrangören måste teckna motortävlingsförsäkring. Är du arrangör för en bandag och TSL inte gäller är du alltså ålagd av lagen att teckna en motortävlingsförsäkring.
TSL = Trafikskadelagen
MTFL = Lagen om Motortävlingsförsäkring

Detta innebär att om en icke trafikförsäkrad hoj på en bandag skulle skada någon i tex depån eller någon person runt banan så är det arrangören som står för skadan om denne inte har tecknat en MTFL eller om banan/banägarens MTFL inte gäller.

sgtpepper skrev:
Gud så löjligt det är när folk....
Håller med :tummenupp

sgtpepper skrev:
Gud så löjligt det är när folk hela tiden skall hänvisa till någonslags påhittad avundsjuka som skulle vara signifikant för just svenskar, vad är alla ni "icke-avundsjuka" då, norrmän, tyskar eller landsförrädare?

Påhittad och påhittad... Jantelagen äv väl ett ganska välkänt fennomen i Sverige och om jag ska vara ärlig har jag inte stött på det sätt att resonera/tycka någon annan stans än just här i Sverige.

För övrigt håller jag med dig.

sandstream skrev:
Efter att ha läst det här inlägget har jag förståelse för varför de inte tillåter hojar som INTE är trafikförsäkrade:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1905184&postcount=79

TSL = Trafikskadelagen
MTFL = Lagen om Motortävlingsförsäkring

Detta innebär att om en icke trafikförsäkrad hoj på en bandag skulle skada någon i tex depån eller någon person runt banan så är det arrangören som står för skadan om denne inte har tecknat en MTFL eller om banan/banägarens MTFL inte gäller.

Håller med :tummenupp

okej det köper jag ...men hur är det då med Actionday vi är ju iaf oförsäkrade där tvivlar på att Nitrous har en Motorsports försäkring nu är vi lite OT

:felämne

Själva begreppet Jantelag kommer från en roman skriven av norsk-dansken Aksel Sandemose år 1933

HÄR finns mer att läsa

Det enda problemet är väl att han valde en dålig formulering för sin tanke.

Som det står nu så skulle ju ingen av oss ha ont av det som vi inte vet.

sgtpepper skrev:
Att folk står i kö för att uttrycka sin naiva "klart grabben ska få tjäna stålar" Swedie får gärna tjäna en shitload med stålar på reklam eller donationer, men att börja censurera information som verkligen kan vara av intresse för stora delar av sporthojs-kollektivet om han inte får åka gratis är märkligt.

Håller med om att censur av info är fel.

Nu är väl inte jag någon större medlem av Swedies fanklubb.

Att ge han plats på en bandag är väl inte hela världen men ett motkrav bör väl vara på sin plats? Instruktör på ett visst antal pass under dagen borde va rimligt.

Sen är Svenskar faktiskt kända för att vara avundsjuka för småsaker.

Typex Jasså nu har grannen bytt bil igen!Hur har han råd med det........osv osv

Socrates skrev:
Själva begreppet Jantelag kommer från en roman skriven av norsk-dansken Aksel Sandemose år 1933

HÄR finns mer att läsa

"Efter genomgången kurs får du göra ett prov för att bevisa din svenskhet. Klarar du det får du ett svennediplom som du kan hänga upp på väggen. "

:D ett sådant måste jag skaffa

Sorry det var lite :felämne

Status
Ej öppen för fler svar.
Back