Swedie, världens undebaraste

Oh, grattis! (Det var säkert den hojen Swedie var på väg att fixa i min dröm inatt. Jag träffade nämligen en hojåkare utanför ett varuhus i Texas och frågade vem denne var. Men han sa bara "ledsen polarn, måste dra.." Fast jag hann se att det stod "Swedie" på den lilla kragen på mc-stället.) Hum, märklig dröm. Men grattis än en gång iaf! :D
 
No1 skrev:
Tänk om tjejerna sa det samma när du är naken... :hihi

Patrik,
SWT Racing...

Ps! Hälsa "mannen" i huset grattis till en trevlig moppe... :tummenupp Ds!

Det är inte jag som behöver turbo på allting och kunna säga att jag kan köra snabbast på ett hjul.
 
swedie

I can be your bitch anytime :D

Schysst present, håll käften om den för min flickvän, hon ska få ytterligare en potatisskalare i födelsedagspresent i år :rofl
 
Upptäckter... bakdämparen är nog "skjuten" så att säga.
Tydligen ska ZX6R bakdämpare (fram till 03) passa rakt över.
Men jag funderar på att installera en 02 eller 04 R1 bakdämpare (råkar ha två stycken liggandes). Skulle dessa funka? Något i huvet säger att det inte riktigt kommer göra det.

Coolt att bakramen är uppdelad i sektioner så jag kan halvera dess storlek genom att lossa två skruvar bara. Lätt 2-3 kg bara där.

Även ZX6R's bakhjul ska passa rakt över. Men funderar på om det är värt det för viktens skull tänkte jag.

Sen finns det tydligen helsystem till hojen! Kostar 4000-5000kr. Men funderar på att hitta någon taskigt slipon o öppna upp o göra ett halvsystem istället. Fast då behövs ju jet-kit oxå (Annchua, finns det redan i hojen?).

Drevning blir -1 +2 med 520. Ska bara få loss framdrevet. Suck... antingen så skitigt att det inte spårar o går att få loss, eller äre då nått annat (rost).

Går det att blästra av rost från ett avgassystem? O skulle det göra någon skillnad på dess max temperatur och värmeavveckling?

Ska hojen köra med 98 eller 95?
 
Tror inte R1:ans dämpare passar rakt av. Det är ju olika hojar med olika vikt och kanske olika utväxling i länkaget och då blir det pannkaka.
 
Säg till när du ska ha dämparen Sviti.

Jag skall upp till tokholm på måndag - kan svänga inom med den då om du vill.... o en kopp java förståssss.
 
Nån här som har ZX6R racekåpor i närheten av Etuna ? Skulle vilja testa passformen lite o se om det går att få fungera.

Mavve, gå online eller svara på PM.
 
Swedie skrev:
Nån här som har ZX6R racekåpor i närheten av Etuna ? Skulle vilja testa passformen lite o se om det går att få fungera.

Mavve, gå online eller svara på PM.

Om du inte är kräsen så har jag höger&vänster sidokåpor till dig som är svarta. Kanske topptåka med om jag hittar den...

ZX6Rkåporna kommer du få problem med.

Sitter på annans dator - msn funkar inte.
 
Swedie skrev:
Ska bara få loss framdrevet. Suck... antingen så skitigt att det inte spårar o går att få loss, eller äre då nått annat (rost).

Går det att blästra av rost från ett avgassystem? O skulle det göra någon skillnad på dess max temperatur och värmeavveckling?

Ska hojen köra med 98 eller 95?

Knacka drevet med en hård plastklubba fram o tebax eller använd avdragare, troligen är axel/drev svagt deformerade om det suttit länge.

Det går utmärkt att blästra avassystemet men du bör måla det med en keramisk färg eller linda det med värmebandage, ju mer värme som hålls kvar i rören desto högre gashastighet=mer effekt.

95/98 spelar nog ingen roll men risken för spikningar är ju mindre med 98 så varför chansa!
 
finns det något annat sätt än blästring som kan kan hitta på?
jag känner ingen som kan blästra nämligen .. känner du någon?

lite kul att halva systemet är rostfritt (titanium) och det andra inte o här helt söndrigt.
 
Swedie skrev:
finns det något annat sätt än blästring som kan kan hitta på?
jag känner ingen som kan blästra nämligen .. känner du någon?

lite kul att halva systemet är rostfritt (titanium) och det andra inte o här helt söndrigt.

Du kan ju köra den jobbiga och skitiga varianten! = Borrmaskin och lamellslipskiva....
 

Bifogat

  • 1006332l.jpg
    1006332l.jpg
    35.2 KB · Visningar: 36
Swedie skrev:
hur jobbigt är det egentligen utöver att man själv blir skitig som ett as?

Tumbo bil, Eskilstuna blästringsteknik eller ev. Robbans bilservice.
Borde inte kosta mer en hundralapp eller lite fikabröd
Det blästerskåp jag har är nog för litet men om du vill kan jag prova om det går in (för jag antar att du plockat dän systemet från hojen?)

Glömde att påpeka att du skall för guds skull inte blästra på det rostfria det kommer att börja rosta, det får man maskera med räsertejp eller liknande.
 
Last edited:
Börjar nästan misstänka att swedie håller den här tråden igång bara för att den har en så lämplig rubrik :hihi
 
har inte plockat loss systemet ännu. Ska titta på det en gång till o se om jag verkligen "behöver" gör det. Kanske inte bra att blästa för mycket heller. Kanske så pass tunt gods att det kommer bli hål. Men PMar isåfall.

Men jag ska iväg till england imorgon o se på MotoGP. Fast iofs har du tid ikväll så har jag :)
 
Swedie skrev:
har inte plockat loss systemet ännu. Ska titta på det en gång till o se om jag verkligen "behöver" gör det. Kanske inte bra att blästa för mycket heller. Kanske så pass tunt gods att det kommer bli hål. Men PMar isåfall.

Men jag ska iväg till england imorgon o se på MotoGP. Fast iofs har du tid ikväll så har jag :)

Tyvärr dåligt med tid ikväll, men nån kväll nästa vecka skulle funka.
Är det så risigt så att man riskerar att blåsa hål med blästern så kommer det i alla fall att gå hål närmaste säsongen, prova att hacka lite med kniv eller mejsel, sticker du inte hål då så är det lungt att blästra.
skulle det vara riktigt dåligt på nåt ställe så är det ju bara att svetsa det!
 
Var på Karlskoga i går å fick hem en ny ljuddämpare, lånade även hem kåpor från en ZX6R, verkar som att dom kan passa med lite modifikation.
Nu saknas bara drev sen så kan jag ut å gasa :hihi
 
Alicia skrev:
Var på Karlskoga i går å fick hem en ny ljuddämpare, lånade även hem kåpor från en ZX6R, verkar som att dom kan passa med lite modifikation.
Nu saknas bara drev sen så kan jag ut å gasa :hihi

Najs!! Väntar med spänning på bilder!!!! :tummenupp
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top