Sweden Rock

Jag ska dit men hojen stannar hemma.
Ingen vits att ta med den när man har fullt upp med att dricka öl och lyssna på musik hela dagarna :yoparty

Jessan och Jaybay ska dit också.

Jag ska åxå dit tillsammans med Jessan, jaybay, miss sunshine... men absolut inte med hojjen... man har helt andra saker att göra där :yoparty :banana , håller helt med paser :)

Blir bil ner, bara jobbigt att ta hojen med all packning (öl) och skit. Sitta i en bil blir som en lång förfest :tummenupp Sen kan det vara bra om man vill kunna låsa in grejer under veckan.
Förra året spydde jag på vägen hem och hade antagligen inte kunnat köra på nån vecka så jag var bl a glad för att inte vara instängd i en hjälm…
Vi åker förhoppningsvis på måndagen (beror på Jaybays ledighet..) men senast tisdag (tycker jag)! Jag, Jaybay, Paser och hans kusin delar bil ner.

Last edited:
Jag ska dit också. I princip hälften av oss "välhängda" ska dit. Jag åker dock hoj eftersom jag åker direkt till Lelle därifrån. vi har iofs följebil med all packning med oss. Sen kommer en följebil till och möter upp oss i Oskarshamn med mer bärs inför lelle.

Vågar man ens köra hoj dit? Är å andra sidan en ganska städad festival få man säga. Grymt skönt att kunna gå ner och bada på morgonen :tummenupp

Vågar man ens köra hoj dit? Är å andra sidan en ganska städad festival få man säga. Grymt skönt att kunna gå ner och bada på morgonen :tummenupp
Tradition att bo på mc-campingen :-) Gjort det många år nu. Lugnare än en famljecamping.

Trevligt folk, eget café, riktiga toaletter och varmduschen precis utanför infarten till campingen. När man kommer dit får man ett unikt nummer på ett armband och hojen får samma. Bara den som matchar kan köra ut med hojen. Campingen är ordentligt inhängnad och sedan är det vakter vid ingången dygnet om. Ganska nära till festivalingången med. Kan man tänka sig att campa är detta rekommenderbart. Vi har alltid följebil som också får åka in och lasta ur där vi parkerar hojarna och sedan slår man upp tältet precis bredvid hojen.

Ses på SWRF:fyllisar

Spenderar den veckan nere i trakterna. Morsan bor i Näsum, en sådär 10 minuter ifrån festivalen. Själv är man uppväxt i Sölvesborg och har jobbat som volontär på festivalen sedan 2004... Då får man backstage-biljett och gratis camping med möjlighet till att dra in husvagn, cirka två hundra meter från backstageingången. Tyvvär ser det ut som att jag inte får något jobb på festivalen i år :( Men jag kommer åka förbi ett par gånger, så ser ni en rödsvart GSX1400, vinka ut av bara fan...

Tradition att bo på mc-campingen :-) Gjort det många år nu. Lugnare än en famljecamping.

Trevligt folk, eget café, riktiga toaletter och varmduschen precis utanför infarten till campingen. När man kommer dit får man ett unikt nummer på ett armband och hojen får samma. Bara den som matchar kan köra ut med hojen. Campingen är ordentligt inhängnad och sedan är det vakter vid ingången dygnet om. Ganska nära till festivalingången med. Kan man tänka sig att campa är detta rekommenderbart. Vi har alltid följebil som också får åka in och lasta ur där vi parkerar hojarna och sedan slår man upp tältet precis bredvid hojen.

Ses på SWRF:fyllisar

F*n vad nice :tummenupp
Låter kanontrevligt, måste kolla så jag inte jobbar och övertala
några polare :hihi. Ser ut att bli en del grymma band i år!
Synd att jag inte känner så många hojburna här i Uppsala
kunde varit riktigt kul att köra dit ner :)

Bara 50 dagar kvar nu :yoparty

Och igår fick man den trevliga överraskningen att Deathstars kommer i år :)

Låter som att man kan hitta bra förslag på var man hittar till camping här. Inte MC-camp, får inte in ölen i hjälmen..

Nån som har ett bra nummer till, eller länk till en camping?

Tackar.. har slängt ett getöga på sidan.

Frågar dock igen, ifall om att ngn som varit där förut vet namnet på en bra camping.
Bokar man på turistbyrån eller ngn länk har man ju ingen aning om var man hamnar om man inte har varit där förut..

Såå.. någon??

Last edited:
Tackar.. har slängt ett getöga på sidan.

Frågar dock igen, ifall om att ngn som varit där förut vet namnet på en bra camping.
Bokar man på turistbyrån eller ngn länk har man ju ingen aning om var man hamnar om man inte har varit där förut..

Såå.. någon??

Själv ringde jag Karlshamns turistbyrå och bokade stuga via dem...
Men frågan är ju om det finns någon campingplats kvar som är nära området...

Mitt tips: Ring turistbyrån i Norje 0456 - 32 001 :tummenupp

Låter som att man kan hitta bra förslag på var man hittar till camping här. Inte MC-camp, får inte in ölen i hjälmen..

Nån som har ett bra nummer till, eller länk till en camping?

Finns det inte karta över campingarna på hemsidan?

Finns kartor och namn på hemsidan. Bara att kolla. Nummer och mejladresser till bokningsansvariga också :)
Gäller att skynda dock, för de flesta är fullbokade. (Om man inte känner för att gå en halvmil fram och tillbaka that is.)
I år blir det husvagnspremiär för undertecknad. Hade lite svårt att få in ett par flak öl, jägern, solstol och förstärkaren i tältet :P

!!!

Nu är det bara 27 dagar kvar :yoparty Och nu har har dom öppnat festival- och rockerdisecampingen!
Men det kanske inte är någon ska bo på rockerdise?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman