SVT- Sunt eller sanslöst?

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Det brukar vara teknik och juridik som styr det som faktiskt händer.

Mnja på den.
Vi dividerade om Pascalidou nyligen. Inte mycket teknik och juridik som ligger bakom hennes agerande t.ex.
Eller när Hallengren står och ljuger rakt upp och ner i direktsändning. Osv.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Karlsten förklarar bakgrunden.

Alltså: Klumpigt men fullt rimligt - om man bara ids försöka förstå.
Vad bra att du och Emanuel kommer och berättar exakt hur det är så vi inte behöver oroa oss. Emanuels tolkning är den enda rätta och andra tyckare har rättat in sig i ledet. Emanuel är den enda som kan veta eller tycka något i denna fråga.

Jag gillar att du din vana trogen alltid stöttar regimen i alla fall.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera

Karlsten förklarar bakgrunden.

Alltså: Klumpigt men fullt rimligt - om man bara ids försöka förstå.
Fantastisk källa. Och tur att du ids försöka förstå så du kan upplysa oss om regimens förträfflighet.

Jag antar att du får lönen betald av skattebetalarna? Ser ingen annan anledning till det ivriga regimsförsvaret.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ad hominem, är det bekant? :lol

Det finns ju fler som är intresserade än fyra unga arga män på Sporthoj (och som kanske inte ens kör hoj...)
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Ad hominem, är det bekant? :lol

Det finns ju fler som är intresserade än fyra unga arga män på Sporthoj (och som kanske inte ens kör hoj...)

Är du ung och arg? Eller uppfattar du andra som det när du ser ut över pöbeln från elfenbenstornet?
Jag är vare sig ung eller arg för kännedom.

Det jag tror att du skulle kunna dra vinning av, inte bara i det här ämnet, är att fundera på om det kan vara så att man mycket väl förstår varför någon gör något utan att nödvändigtvis tycka att det är rätt?

Du vet, en av de stora fördelarna med det i dina ögon förhatliga debattklimatet på nätet. Man får och kan säga det man vill och tycker.

Att man inte håller med dig behöver inte betyda att man inte förstår dig eller har fel. Eller tvärtom.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Helt med på det!

Det är mer den andra delen av "diskussionen" som jag tycker skämmer både utövare och forum, dvs tillmälen och hån.

Att väga argument mot varandra är ju själva essensen. Men många verkar glömma att det skall vara trevligt också.

Och det är just det där med att många verkar tro att en förklaring automatiskt innebär att man tycker att det är rätt. Så är det ju inte.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Helt med på det!

Det är mer den andra delen av "diskussionen" som jag tycker skämmer både utövare och forum, dvs tillmälen och hån.

Att väga argument mot varandra är ju själva essensen. Men många verkar glömma att det skall vara trevligt också.

Och det är just det där med att många verkar tro att en förklaring automatiskt innebär att man tycker att det är rätt. Så är det ju inte.

Ja, tillmälen, hån och negativt klingande beskrivningar av meningsmotståndares personligheter vill vi inte ha.
T.ex. "Unga arga män som kanske inte ens kör hoj"
Det sänker absolut klimatet ordentligt.

Något annat som är sjukt irriterande är folk som tror att de är smartare än de faktiskt är.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, tillmälen, hån och negativt klingande beskrivningar av meningsmotståndares personligheter vill vi inte ha.
T.ex. "Unga arga män som kanske inte ens kör hoj"
Det sänker absolut klimatet ordentligt.
Exakt, därav exemplet. Sedan kan man ju i detta fall välja om man vill ta åt sig eller inte. Pekar inte på någon utan snarare fenomenet "unga arga män" som brukar ha en liknande debattstil oavsett var de dyker upp. :) (googla)

Det här är ett internetfenomen, träffas man IRL uppstår det inte.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Exakt, därav exemplet. Sedan kan man ju i detta fall välja om man vill ta åt sig eller inte. Pekar inte på någon utan snarare fenomenet "unga arga män" som brukar ha en liknande debattstil oavsett var de dyker upp. :) (googla)

Det här är ett internetfenomen, träffas man IRL uppstår det inte.

Ursäkta, men du måste nog förtydliga lite. Vilka fyra ska jag specifikt googla efter?

Hint. Du har redan sågat djupt i grenen du sitter på.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ursäkta, men du måste nog förtydliga lite. Vilka fyra ska jag specifikt googla efter?

Hint. Du har redan sågat djupt i grenen du sitter på.

Tror jag är en av dessa unga män eftersom han anspelade på att vi kanske inte ens kör hoj. Jag är 50 år ung och måste erkänna att jag antalet hojar till trots numera mest mekar hoj och effektiv körtid ligger nog närmare 1 än 2 timmar det här året.
Dock tycker jag att 1 timme på crossbanan borde värderas som 100 timmar transportsträcka på E4an.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Tror jag är en av dessa unga män eftersom han anspelade på att vi kanske inte ens kör hoj. Jag är 50 år ung och måste erkänna att jag antalet hojar till trots numera mest mekar hoj och effektiv körtid ligger nog närmare 1 än 2 timmar det här året.
Dock tycker jag att 1 timme på crossbanan borde värderas som 100 timmar transportsträcka på E4an.

Ok, då är det bara tre specifikt icke utpekade kvar. Stämmer det Brooklyn?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ad hominem, är det bekant?

Det finns ju fler som är intresserade än fyra unga arga män på Sporthoj (och som kanske inte ens kör hoj...)

Herregud, hela ditt bidrag handlar ju om det latinska begrepp du nu använder.
Allt S tycker är bra, men det var dåligt när SD tyckte det.

Så snart du hittar någon auktoritet som tycker som du tycker du att det är den enda sanningen, du är så oerhört tröttsam.

Men vi kan låtsas att Emanuel K har rätt, och alla andra har fel, och att han är en auktoritet på tryckfrihetsförordningen, kanske rent av den enda! Vi kan låtsas som att juridiken alltid är svartvitt och det finns bara ett rätt och ett fel. Alla jurister på hela jorden är alltid överens och exakt de tycker idag är alltid rätt, skönt! Det passar säkert din svartvita ytterst förenklade världsbild.

Gå och gnäll av dig igen hos någon moderator nu.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Ad hominem, är det bekant? :lol

Det finns ju fler som är intresserade än fyra unga arga män på Sporthoj (och som kanske inte ens kör hoj...)
Jag är nog ung i detta sammanhanget. Drygt 30 år. Arg är jag inte. Kör hoj varje vardag, året runt.

Varje gång dina argument tryter så kallar du folk för arga, unga eller flashbackare. Lite tröttsamt.

Stå istället för din åsikt. Du gillar censur. Argumentera varför du tycker statlig media ska mörka uppgifter för folket som våra grannländer delger folket. Gör grannländerna fel, och varför?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Nu är inte frågan ställd till mig, men vi har en ordning i landet där media ska vara återhållsamma med personuppgifter om inte allmänintresset är stort. Enskilda personers namn i andra länder är knappast givande för merparten av våra invånare.

Även om det inte var det som blev nedtonat tror jag att det var det som var tänkt att hända.

Att man kan göra olika bedömning av allmänintresset är ganska tydligt. Vid de flesta uppmärksammade brotten gör publikationer olika val. Det valet är en av anledningarna till att Expressens Klas Granström förekommer i radioprogrammet Medierna regelbundet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu är inte frågan ställd till mig, men vi har en ordning i landet där media ska vara återhållsamma med personuppgifter om inte allmänintresset är stort. Enskilda personers namn i andra länder är knappast givande för merparten av våra invånare.

Även om det inte var det som blev nedtonat tror jag att det var det som var tänkt att hända.

Att man kan göra olika bedömning av allmänintresset är ganska tydligt. Vid de flesta uppmärksammade brotten gör publikationer olika val. Det valet är en av anledningarna till att Expressens Klas Granström förekommer i radioprogrammet Medierna regelbundet.
Är samhällsintresset inte tillräckligt stort menar du? Det skulle jag nog absolut säga att ett terrordåd kvalar in som.
Nog namngavs Akilov långt innan fällande dom? Har inte hört ett uns av kritik om det men jag gissar att du och några till är bekymrade över detta pressetiska klavertramp?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top