Svistad licensträning på tisdag

Chris Ash skrev:
Kan bli intressant att se vem av er som blir snabbast i sommar....

Den kanske mest klockrena webesmatchen måste vara den mellan er tre+offkeff....jag ser fram emot den....

Senast igår kväll var jag nere i garaget och tränade. Såhär är det. På lilla päronbollen sitter en bild på Tobias. Han är en svart häst, har kört 2-takt 250 innan och fått proffshjälp av Keith Code på Califonia Superbike School. En liten hårding som kräver timing. På stora sandsäcken sitter en bild på Goodstuff. Han är ett känt hot, har dragit runt TRX'en på Sviestad på imponerande tider och har en hoj som går som ett skott. En tuff motståndare men lätt att träffa. På varje boxhandske sitter en bild på Filip. Oavsett vem som åker på stryk, Tobias eller Goodstuff, så få Filip dubbelt upp! Obotlig optimist med två säsonger 250R innanför bältet. Han är "The Man to Beat". Det enda som biter på honom är utnötning. Jag ska hänga i honom som en chivava i ett byxben.
:) :) :)

Friskrivning.
Observera att ovan skrivna inlägg är ett skämt. Jag är inte en våldsam person utan spenderar kvällar med mys i soffan framför TV'n och varierar mellan att massera Annetts fötter och klappa någon av våra två katter.

Teddy skrev:
Senast igår kväll var jag nere i garaget och tränade. Såhär är det. På lilla päronbollen sitter en bild på Tobias. Han är en svart häst, har kört 2-takt 250 innan och fått proffshjälp av Keith Code på Califonia Superbike School. En liten hårding som kräver timing. På stora sandsäcken sitter en bild på Goodstuff. Han är ett känt hot, har dragit runt TRX'en på Sviestad på imponerande tider och har en hoj som går som ett skott. En tuff motståndare men lätt att träffa. På varje boxhandske sitter en bild på Filip. Oavsett vem som åker på stryk, Tobias eller Goodstuff, så få Filip dubbelt upp! Obotlig optimist med två säsonger 250R innanför bältet. Han är "The Man to Beat". Det enda som biter på honom är utnötning. Jag ska hänga i honom som en chivava i ett byxben.
:) :) :)

Friskrivning.
Observera att ovan skrivna inlägg är ett skämt. Jag är inte en våldsam person utan spenderar kvällar med mys i soffan framför TV'n och varierar mellan att massera Annetts fötter och klappa någon av våra två katter.

Detta bekräftar mina misstankar om Teddy. Han är en skenhelig mjukis. Taktiken är att spela okunnig, snäll och intresserad. Målet att få konkurrenterna att tro att han är fullständigt oförarglig. När det drar ihop sig till kval och tävling byter han blixsnabbt skepnad och hugger alla som står i hans väg i ryggen.

:skrämd

Jag tror nog faktiskt att all ni tre kan bli rätt snabba. Teddy har kommit ner på ganska bra tider med aprillan. Gubbstuff körde sin traktor ruskigt fint och mjukt, kan han bara ställa om sig får han nog inga problem att åka fort.
NyPanikaren är den enda jag inte sett köra, men ryktet säger ju att det går dugligt iaf.
Snart blir det race, väntar bara på nya delar, så tyvärr blir det nog inte så mycket träning innan sviestad som jag hoppats på..

Teddy är jävligt bra i blötföre. Regnar det, kan ni andra packa ihop och åka hem. Så ÄR det.

Nyteknik skrev:
Gör man verkligen det när det regnar? :eek:

När man får ett fritt varv iaf. När vi körde Sviestad i regn så såg man inte något för all "vattenrök" och då fegade jag ordentligt in i knixen eftersom jag inte såg hur folk hanterade inbromsningen framför mig. Men det finns ju dom som kör hårdare....

oFFkeFF skrev:
"knixen" är en raksträcka, där håller man fullt, såvida det inte någon står still i kurvan.
Jag stod still i 240 blås när Würstenkopf passerade mig på innern i 270, knall i brallan :D

Sugen att prova banan i torrföre någon gång, men jag kan inte på tisdag :(

GSXR1100R skrev:
Jag stod still i 240 blås när Würstenkopf passerade mig på innern i 270, knall i brallan :D

Sugen att prova banan i torrföre någon gång, men jag kan inte på tisdag :(

Ska man försöka lämna en lucka där för snabbare förare att köra i? Jag menar var och en kör ju så fort som möjligt och vill såklart hålla idealspåret.

Nyteknik skrev:
Ska man försöka lämna en lucka där för snabbare förare att köra i? Jag menar var och en kör ju så fort som möjligt och vill såklart hålla idealspåret.

Du kan ju lämna en lucka på 50cm på innern. Med en 250 kan du lätt hålla fullt även på yttern. Med en gixxer1000 eller annan stor tung maskin är det värre.

Nyteknik skrev:
Gillar att du skriver "stor tung" – inte "snabb". :D :tummenupp

Hehe, fakta är att gixxer750 som väger samma som en gixxer1000 eller iaf väldigt lika, uppför sig helt annorlunda i knixen, eller högfartsböjar. 1000-kubikaren får du ju börja bryta betydligt tidigare, och det spåret du valt, håller du, korrigering mer eller mindre omöjligt, som en oljetanker ungefär, gixxer750 upplevde jag inte alls likadant.

Jag tror iaf att denna webesmatch blir mycket jämn, och att det inte kommer att vara nån klar vinnare när säsongen är slut, utan att alla har slagit alla nån gång.

Chris Ash skrev:
Jag tror iaf att denna webesmatch blir mycket jämn, och att det inte kommer att vara nån klar vinnare när säsongen är slut, utan att alla har slagit alla nån gång.

Jag hoppas såklart att tät racing kommer avgöra denna interna serie – men ser framför mig hur märkliga maskinhaverier och highsiders bestämmer vem som blir vinnare och förlorare.

Nyteknik skrev:
Jag hoppas såklart att tät racing kommer avgöra denna interna serie – men ser framför mig hur märkliga maskinhaverier och highsiders bestämmer vem som blir vinnare och förlorare.

Självklart, thats racing.....

Vad synd att mn ar p[ Kreta och inte kan gasa p[ tisdag dp[!!! Ha s[ kul!! :D

Jag hoppas verkligen jag kan komma men min svärmor ligger på intensiven i Uppsala efter tre akutoperationer av magen/tarmarna så jag vet inte om jag kan - annat känns viktigare. Hon mår förvisso bättre nu men det är två kritiska dygn kvar men det går åt rätt håll och då hoppas jag vara på plats.

Teddy --> Det där var riktigt kungligt skrivet, som vanligt. :tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...