Svininfluensan

• Thread starter Thread starter Kneedrag
  • Start date Start date
om detta nu var så farligt borde alla stanna hemma 10 dagar och bakterien skulle ha dött ut... dom som var sjuka åkte till sjukhuset och dom friska stannade hemma, vips var alla som var friska hemma och dom sjuka fick vård :banana Skulle det vara så farligt som det sägs så skulle ju denna metod användas, grejjen är ju den att nu har nått företag kommit på att man kan marknadsföra denna sjukdom att jordens befolkning kommer att dö ut och man måste köpa en spruta mot det :). Inte var det ju så att om alla skulle dö så skulle den här sprutan vara gratis och man skulle göra allt för att hindra folk från att in infekterade...??? Kom igen folk, var inte så blinda nu, ni blir påverkade allt för mycket av median :Bugar

:tummenupp Rätt tänkt. bakterien bör utrotas:tungan

Last edited:
Nu missade du ju poängen!

Bara för att aftonhoran mm skriver om saker och ting innebär det ju inte per automatik att det dom skriver faktiskt inte kan ha en uns av saklighet och fakta i ev artikel.

Vet mycket väl att det faktiskt dött fler av nedfallande is än den nya influensan i Sverige och detta bara i sommar:D Och har man den inställningen så kan man ju fortsätta sova riktigt gott och bortse från historia, fakta, sannolikhet och basera sin personliga åsikt på att AB skrev om det så då är det inget att bry sig om. Man ser till att samla sin kunskap på källor, AB är ingen bra sådan men dom har en poäng många gånger.

Det är just historia som jag ser på vilket är baserat på fakta. Framtiden kan vi bara spekulera om.

Varje år kommer det ny sort av virus, och ska man oroa sig för det samt andra saker som kan hända en själv lr andra är att slöseri med den egna energin till ingen nytta.

/Peace

Det är just historia som jag ser på vilket är baserat på fakta. Framtiden kan vi bara spekulera om.

Varje år kommer det ny sort av virus, och ska man oroa sig för det samt andra saker som kan hända en själv lr andra är att slöseri med den egna energin till ingen nytta.

/Peace

Jovars men det är bara vart ca med ca 30-40 års mellanrum dom riktigt tråkiga ger sig till känna och faktiskt så kan man nästan ställa klockan efter dom om man inte är så kinkig på sekunder dvs utan nöjer sig med decenium:rolleyes:

Den som orkar mer, kan göra det bl a här: http://lege.net/politiken.biz/sars.htm

Om man orkar kan man blanda ihop fakta ja:va SARS blev klassad som en pandemi när?

Har varken tamiflu eller andra antivirala medikamenter hemma då jag har fullt förtroende att detta kommer att fördelas rättvist och behovsstyrt:va
recept finns dock!

Däremot finns alvedon samt slemlösande hemma i överdrivna doser redan nu för om nu kossan väl bajsar i fläkten så är kampen om dessa nog för att se till att vara förberedd för det värsta.

:tungan

Last edited:
Har varken tamiflu eller andra antivirala medikamenter hemma då jag har fullt förtroende att detta kommer att fördelas rättvist och behovsstyrt:va
recept finns dock!

Däremot finns alvedon samt slemlösande hemma i överdrivna doser redan nu för om nu kossan väl bajsar i fläkten så är kampen om dessa nog för att se till att vara förberedd för det värsta.

Har du eget atombombssäkert skyddsrum under gräsmattan också, fullpackat med konserver och öl? ;)

Ja men då är ju skadan redan skedd om du behöver använda ovanstående. Bättre förebygga..

Köp rågspira istället.

Så kan man också svara i brist på annat.

Hrmf... vill du ha mer vadå? källhänvisning på att AB suger eller på att den påstådda faran i fallet beror helt och hållet galet pga att alla bara läser och tar in vad som AB publicerar?

Läs mycket och var källkritiska så är jag nöjd. Att bara hänvisa till att allt AB skriver är skit är måttligt objektivt

Hrmf... vill du ha mer vadå? källhänvisning på att AB suger eller på att den påstådda faran i fallet beror helt och hållet galet pga att alla bara läser och tar in vad som AB publicerar?

Läs mycket och var källkritiska så är jag nöjd. Att bara hänvisa till att allt AB skriver är skit är måttligt objektivt

Du blandar ihop mig med någon annan..är INTE intresserad av AB.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...