Sviniga skitungar!!

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Nu har nån jävel varit på min hoj!
Har aldrig varit med om att någon ens petat på min hoj förrens nu! Jag har inte ens märkt det sen några dagar tillbaka när jag hade svårt att få i / vrida om tändningslåset. Och nu när jag tittar närmare på det ser jag att nån faktiskt var å petat med mejsel eller liknande!

FYFAN VA ONÖDIGT JÄVLA LESS JAG BLIR!!! :huvet

Det är fanimej svinsvårt att vrida om tändingen och få i / ut nyckeln... så jävla onödigt. Och det lönar sig väl inte att använda stöldförsäkringen som jag har då självrisken är dunderhög.

Det är säkert ett gäng skitungar som haft tråkigt... så jävla lesst :död

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

hållundan skrev:
Ös på med Turtle låsolja så kanske det blir lite bättre?
Jupp, i med ordenligt med smörja och se om det hjälper. Personligen så skulle jag nog ha dränkt tändningslåset med 5-56, väntat några timmar och sedan tryckt i en massa grafitolja.

Oja, antingen snorungar eller pundare som tror att man kan starta vilken hoj som helst genom att använda en skruvmejsel som startnyckel. Men det är ju inte alla hojar det går på, bara vissa :tomten

Avrättning... Ok, bara grovt med stryk beroende på ålder...
Jag har aldrig heller råkat ut för något, den dagen det händer och jag ser det så tror jag inte jag får behålla min hagelbössa tyvärr.
Fast jag har salt redo, vart är världen på väg?
Mina kondoleanser. :(

jag parkerade hojen utanför en kompis hus och var där två timmar, sen när jag ska åka så böjer jag mej ner och plockar bort bygellåset (jodå, vi är några som fortfarande använder sådana ;) ) och ser att båda bromsoken fram saknar gummiduttarna som skyddar bromsnipplarna, kollar bak också, samma sak där, gummiduttarna borta.

vad faaaan, vad är det för idiot som stjäl ENBART gummihattarna till bromsoken ?

..Köpte nya på mekonomen dagen efter, 25ö styck, gick åt 7 stycken (två per ok fram, två till antidiven och en bak), tjuvarnas totala "vinst" blev alltså 1:75, och då fick dom mina gamla torra duttar :P

GlennB skrev:
jag parkerade hojen utanför en kompis hus och var där två timmar, sen när jag ska åka så böjer jag mej ner och plockar bort bygellåset (jodå, vi är några som fortfarande använder sådana ;) ) och ser att båda bromsoken fram saknar gummiduttarna som skyddar bromsnipplarna, kollar bak också, samma sak där, gummiduttarna borta.

vad faaaan, vad är det för idiot som stjäl ENBART gummihattarna till bromsoken ?

..Köpte nya på mekonomen dagen efter, 25ö styck, gick åt 7 stycken (två per ok fram, två till antidiven och en bak), tjuvarnas totala "vinst" blev alltså 1:75, och då fick dom mina gamla torra duttar :P

:rofl

Men sorligt iaf : (

GlennB skrev:

Idiotiskt! Var med om ngt liknande i somras, var i Skåne på semester, något pucko smög in i vår carport & stal mina kromade ventilhattar med BBS logo på. (Sitter orginal på vissa Volvo-BBS fälgar) de är i äkta plast & kostar 27:- för 4st på Bilia. Lönt besväret att stjäla dem? Hade jag kommit på dem så hade de nog inte tyckt det...då hade jag slitit ryggraden ur dem & lämnat dem som en tom dykardräkt på marken! :tungan

Priset för snabbaste bryt måste ända snubben som snodde min Fiat Croma få. Jag parkerar utanför porten och med utanför menar jag 2 m från, låser bilen, går upp för två trappor, öppnar dörren, möter sambon som sett mig komma och är på väg ner med vovven och sin väska, jag tar min väska som står innanför dörren och följer henne ner.

Utanför porten står hon och ser förvirrad ut?
"Ställde du inte bilen här som vanligt?"
"Jo... fast nu är den inte här."
"Nä", säger hon och pekar, "den kör där. Lämnade du nycklarna i eller."

Men nej, de hade jag i handen.

92 minuter senar snor polisen buset. Då har han hunnit röka 5-6 ciggisar, sälja min stereo och mina cd-skivor, skjuta in en sil i armen och bloda ner baksätet och skita i framsätet...

Lime skrev:
Priset för snabbaste bryt måste ända snubben som snodde min Fiat Croma få. Jag parkerar utanför porten och med utanför menar jag 2 m från, låser bilen, går upp för två trappor, öppnar dörren, möter sambon som sett mig komma och är på väg ner med vovven och sin väska, jag tar min väska som står innanför dörren och följer henne ner.

92 minuter senar snor polisen buset. Då har han hunnit röka 5-6 ciggisar, sälja min stereo och mina cd-skivor, skjuta in en sil i armen och bloda ner baksätet och skita i framsätet...
Verkar ju vara ett fint område där du bor... skämt åsido det finns för mycket slödder och för lite straff... :fatta!

GlennB skrev:

Apapapapap många bäckar små blir en stor å :gnissla

BlueNote skrev:
Nu har nån jävel varit på min hoj!
Har aldrig varit med om att någon ens petat på min hoj förrens nu! Jag har inte ens märkt det sen några dagar tillbaka när jag hade svårt att få i / vrida om tändningslåset. Och nu när jag tittar närmare på det ser jag att nån faktiskt var å petat med mejsel eller liknande!

FYFAN VA ONÖDIGT JÄVLA LESS JAG BLIR!!! :huvet

Det är fanimej svinsvårt att vrida om tändingen och få i / ut nyckeln... så jävla onödigt. Och det lönar sig väl inte att använda stöldförsäkringen som jag har då självrisken är dunderhög.

Det är säkert ett gäng skitungar som haft tråkigt... så jävla lesst :död

Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Pissigt.. I värsta fall får du väl köpa nytt tändningslås och skruva dit..

Skönt att ha pärlan inlåst...

Lime skrev:

Hahaha, ursäkta att jag garvar men det lät så kul!

Biturbo skrev:
Pissigt.. I värsta fall får du väl köpa nytt tändningslås och skruva dit..

Skönt att ha pärlan inlåst...

Normalt sett har jag ju henne inlåst.. men just vid tillfälle var jag hemma hos en viss bejb :hihi

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN