Svinhård brud

är ni helt jäkla säkra på att det är en brud. kan lika gärna vara en långhårig kille ni dräglat över. hela hållningen utstrålar ju maskulinitet.

Vad kan vara hetare än två cylindrar med nipplar och slid i brons. Det formligen ångar av åtrå. Man vill ge efter för det inre trycket.
Engine%20J3.jpg

Fi fan, både smal som en benget och med en bilring PÅ SIDAN, hua.....

Vad kan vara hetare än två cylindrar med nipplar och slid i brons. Det formligen ångar av åtrå. Man vill ge efter för det inre trycket.
Engine%20J3.jpg

Tycker hon ser rätt körd ut. Nån oskuld är det ju inte, tror en massa snuskiga gubbar har varit där och pillat. Kleggig och dan är ho oxå.

Som Magnum Bonum sjöng i "Mari";

Vem vill ha en brud som alla andra har vatt määää?!!

(Spelades som cover, tillägnad ett vämjeligt ex, på en friluftskonsert back in the days, när Pangea började dela sej).

Jag tog kort på några båtproppellrar idag.....det kanske vore något för dig att mastrubera till?

Sugen?

Edit: :brynad Finns i 2300x3000 :brynad

Inget udda med det, heter tom screw på engelska ju :va Vänstergängad är den också :brynad

:gänga

Börjar du bli så desperat? :skrämd Stackare :gråta

Kanske inte är så smart, det kan vara dyrt att hålla på med damer har jag hört :gnissla Men jag var student och ofiffig då.

Last edited:
Jag tror det är hennes stakar som får dig att rygga (ovan vevskinkorna). Men kolla in vicka rara ekrar hon har!!! Sex tom :brynad

Jo, visserligen, men ekrarna är felkonstruerade! Är det nån som ser hur? :)

är ni helt jäkla säkra på att det är en brud. kan lika gärna vara en långhårig kille ni dräglat över. hela hållningen utstrålar ju maskulinitet.

Det var en brud och med den hojen, i det vädret, i den årstiden är man ingen brudig brud.

( det var snöstorm strax före & efter..)

Hej. Är det här rätt ställe att lufta sina fördomar om motorcykelåkande kvinnor? :martialar :slicka :kär :näsblod :bow :clown

men vänta lite...är det inte en snubbe som inte orkat klippa sig på ett bra tag och dessutom rödhårig? jag tror ni småpöjkar är tända på en snubbe...

think about it...

Du menar att dom ska sitta på utsidan ? :rolleyes:
Eller är dom för raka ?

Ja, de är för raka.
När man gjuter ett hjul så slår man smält metall i en form. När metallen stelnar så krymper den och man får spänningar i ekrarna som är onödiga. Dessutom blir ringen orund eftersom den dras in lite där ekrarna sitter. I detta fallet har man ganska mycket bearbetningsmån så det blir runt ändå, men spänningarna kvarstår.

När ringen är klen är det direkt olämpligt med raka ekrar för då finns det inte så mycket att bearbeta och ringen förblir orund.

Hur gör man istället??

Titta t ex på en gammal trampsymaskin. Den har ett stort, klent remhjul som lätt blir orunt.
Där gör man ekrarna bågformade och när smältan stelnar och det krymper så vrider sig navet i förhållande till ringen, men det har ingen betydelse, navet är fortfarande centrerat och allt är spänningsfritt :)

Gammal känd teknik :tummenupp

Dom är runda, borde vara ovala?

Se ovan

Last edited:
Hej. Är det här rätt ställe att lufta sina fördomar om motorcykelåkande kvinnor? :martialar :slicka :kär :näsblod :bow :clown

Kör hårt bara, ut med det. Du är så skitnödig i huvudet att du kutar med ryggen. Lägg dig ner här på min virtuella skinnsoffa och berätta om MC-tjejer. Jag finns här och lyssnar på dig...., och resten av hela MC-Sveirge för den delen också. :)

Ja, de är för raka.
När man gjuter ett hjul så slår man smält metall i en form. När metallen stelnar så krymper den och man får spänningar i ekrarna som är onödiga. Dessutom blir ringen orund eftersom den dras in lite där ekrarna sitter. I detta fallet har man ganska mycket bearbetningsmån så det blir runt ändå, men spänningarna kvarstår.

När ringen är klen är det direkt olämpligt med raka ekrar för då finns det inte så mycket att bearbeta och ringen förblir orund.

Hur gör man istället??

Titta t ex på en gammal trampsymaskin. Den har ett stort, klent remhjul som lätt blir orunt.
Där gör man ekrarna bågformade och när smältan stelnar och det krymper så vrider sig navet i förhållande till ringen, men det har ingen betydelse, navet är fortfarande centrerat och allt är spänningsfritt :)

Gammal känd teknik :tummenupp

Se ovan

Fin överkurs!:tummenupp Många tror ju -liksom jag länge gjorde- att svängda ekrar blott är en ålderdomlig design, inte en gjuteriteknisk. Det tog dom ur mig på Österby Bruk .

Fast på männinskor är krumma ekrar inte så tilldragande :gnissla

Fin överkurs!:tummenupp Många tror ju -liksom jag länge gjorde- att svängda ekrar blott är en ålderdomlig design, inte en gjuteriteknisk. Det tog dom ur mig på Österby Bruk .

Fast på männinskor är krumma ekrar inte så tilldragande :gnissla

Spikraka spiror är inte så läckert heller :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon