Svingen knäcktes

Rebel

Ny medlem
Gick med
19 May 2009
Hoj
Trasig
Tjaa! Svingen på hojjäveln gick sönder då jag körde ner i ett hål som Vallentunas idiot kommun hade grävt i vägen utan att sätta upp varningsskyltar eller avspärrningar :mad: De har nu sagt att det ska betala mina kostnader för sakerna som gick sönder (även stötdämpare, lager o.s.v)... Men jag har ett problem.. Svingen måste beställas från fabrik och det är 3 månaders väntetid på den. Det har jag ingen lust med.. Inte så kul att bli av med hojen precis när säsongen är igång för att sedan få den hel igen vid säsongens slut :huvet

Så min fråga är:
Finns det någon på det här forumet som kan bygga en sving? Helst om någon kan svarva ur den ur ett aluminium-block eller liknande? Hur mycket vill du ha för arbetet isåfall (jag skiter faktiskt i vad du vill ha för det är Vallentuna kommun som ska betala det så :tummenupp ).

Tack på förhand!

Mvh
The Rebel

har du en aprilia?

ebay eller skrot är det som gäller.

dem får ju stå för lånehoj, klart fixat.....:tummenupp

Nu har jag inte mycket till övers för min gamla hemkommun, men jag förstår inte varför den ska betala något utöver vad motsvarande sving med motsvarande mil hos en mc-skrot. Speciellt inte något måttbeställt tjosan du menar på. Var glad att kommunen betalar, men hjälp dem på traven för att få det fort över.
Tipsa om skrotar, etc, och istället för att kommunen ska betala för en ny sving för snormycket pengar, så är det bättre att de gör det snabbt och att du får ut och åka så snabbt som möjligt.

Var låg hålet någonstans?

Nu har jag inte mycket till övers för min gamla hemkommun, men jag förstår inte varför den ska betala något Var glad att kommunen betalar
Så om jag slår sönder din hoj så vill du betala de själv? ;)

Klart som fan kommunen ska betala om dom har grävt ett hål så stort att man kan köra ner i de utan att ha skyltat, de är ju tom lag på skyltning vid vägarbete.

Hoppas de löser sig för trådskaparen!

Klart som fan kommunen ska betala om dom har grävt ett hål så stort att man kan köra ner i de utan att ha skyltat, de är ju tom lag på skyltning vid vägarbete.

Läs om läs rätt.

Slår någon sönder min Toyota Camry förväntar jag mig inte få en Ferrari i ersättning.

Edit: Nu har jag läst om och förhoppningsvis läst rätt... Sorry..

Nu vet jag inte hur olyckan gick till exakt eller hur stora skadorna är, men om jag hade lyckats knäcka en sving hade jag funderat över hur mycket på hojen som fortfarande är rakt. Kan finnas allvarligare problem än svingen.

Det allra enklaste och framförallt snabbaste är nog att du fixar fram en sving från en skrot eller dyl. och sen låter kommunen stå för notan.

Jag saknar bilder med.
Låter helt sjukt att svingen gick av medan framfälgen höll.
Fast om du uiiilade över gropen så kanske, fast då är du en stjärna av ofantliga mått som inte vurpade efteråt.
Berätta mer hur det gick till!

Så min fråga är:
Finns det någon på det här forumet som kan bygga en sving? Helst om någon kan svarva ur den ur ett aluminium-block eller liknande? Hur mycket vill du ha för arbetet isåfall (jag skiter faktiskt i vad du vill ha för det är Vallentuna kommun som ska betala det så :tummenupp ).

Tack på förhand!

Mvh
The Rebel

Jag hade gladligen beställt ett alublock, fräst i massor av timmar debiterat för dubbla antalet timmar. Och gett dig världens ballaste sving. Men...

...Jag tror inte vallentuna kommun kommer betala för den extremt dyra svingen.
Speciellt inte när jag vet att just svingar är sånt som skrotarna aldrig blir av med för det är så sällan nån lyckas smälla hojen så den ultra stabila delen längst bak går sönder

Din citering där var väl lite godtycklig eller?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman