Sving passande fzr1000 -88

jocke969

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2013
Ort
Ludvika
Hoj
fzr 1000
Tjenare! Tänkte jag skulle bytt sving på hojjen och undrar då om det är nån som vet ifall man kan passa in en r1:a sving utan några större modifikationer? Ev kanske nåt tips på singelsving som skulle passa? Skulle ju också vara klockrent om det var nån som hade nåt liggandes? Om jag inte minns fel så var det 252mm mellan fästerna.
 

jocke969

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2013
Ort
Ludvika
Hoj
fzr 1000
Ingen som bytat sving på en fzr?:) eller är de nån som har ett mått från en r1:a då? Skulle underlätta en hel del!:Bugar
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Nu gissar jag i.o.f.s. bara men jag tror att du hittar möjliga alternativ hos såväl FZ750, yzf750r, thunderace och alla andra modeller av FZR1000. Jag grundar detta antagande på att jag tror att motorn i alla dessa olika maskiner har samma mått. Det är ju i grund o botten samma genesismotor.

Vad som kan ställa till det för dig en aning är nog snarare att stötdämarinfästningarna varierar mellan dessa modeller.
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Min polare skulle byta på sig FZR till en R1, det rann ut i sanden så det blev inget utan han sålde sin.

Jag har en komplett R! sving i garaget så jag mäta svinginfästningsbredden om du vill..
 

jocke969

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2013
Ort
Ludvika
Hoj
fzr 1000
Nu gissar jag i.o.f.s. bara men jag tror att du hittar möjliga alternativ hos såväl FZ750, yzf750r, thunderace och alla andra modeller av FZR1000. Jag grundar detta antagande på att jag tror att motorn i alla dessa olika maskiner har samma mått. Det är ju i grund o botten samma genesismotor.

Vad som kan ställa till det för dig en aning är nog snarare att stötdämarinfästningarna varierar mellan dessa modeller.

Okej får försöka forska lite i det då,de låter ju ganska vettigt ialf. Jag är ju helt rookie inom sporthojjar änn så länge:)men tack och bock!
 

jocke969

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2013
Ort
Ludvika
Hoj
fzr 1000
Min polare skulle byta på sig FZR till en R1, det rann ut i sanden så det blev inget utan han sålde sin.

Jag har en komplett R! sving i garaget så jag mäta svinginfästningsbredden om du vill..

Ja vill du göra det så skulle de ju vara jätteschysst av dig:banana
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top