Sviestadloppet: R600

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
I praktiken är detta inget problem då lecafållor och maskinfel sållar bort en del förare men ändå.

52 st anmälda till R600 varav 20 kvalar direkt till a-final, dvs 32 st ska köra b-final men det är ju bara 30 som får starta på tävling. Ops, 2 st som inte ens får köra b-final!

:)

Det är ju ingen rättighet att få starta. På detta sätt får ju ändå så många som möjligt chansen. Alla har ju samma förutsättningar.

Gulsnabbtrajja skrev:
Är väl tom 38 till träning om jag minns rätt. Har funkat förr men visst är det halvtrångt.

Jaja, det är ju lika för alla så det är inget att gnälla över, men man kommer säkert tycka det när man sitter på hojen! :)

Gulsnabbtrajja skrev:
Det är ju ingen rättighet att få starta...

Håller med, trots att det bara är en rookieklass är det ändå tävling vi sysslar med.

B-finalen kommer att bli kanon, 30 pers som bara SKA vidare till A-final. :banana

/Peter

ps, sen tror jag LMS har listat ut hur man ska göra så att alla får köra minst b-final, det finns lösningar på nästan allt. ds.

grymmt

tror att de kommer bli ett grymt race !!!! dom som står på sidan å kollar på kommer få en del kul att kolla på !!!! de vill jag lova !!! :yoparty

Packalén skrev:
Hur kommer det att funka på fredagsträningen, är det först till kvarn som gäller? Samma kaos som på bikeweek förra året?? :va

Eller har LMS löst detta på ett eminent sätt??

Förra året fungerade det perfekt, alla grupper hade egna tider. Tror säkert det blir lika bra i år.

spyan skrev:
tror att de kommer bli ett grymt race !!!! dom som står på sidan å kollar på kommer få en del kul att kolla på !!!! de vill jag lova !!! :yoparty

Håller med, eftersom jag inte kunnat träna själv har jag stått med klockan i näven, det är många R600-förare som gör riktigt bra tider på Sviestad.

Packalén skrev:
Hur kommer det att funka på fredagsträningen, är det först till kvarn som gäller? Samma kaos som på bikeweek förra året?? :va

Eller har LMS löst detta på ett eminent sätt??

Som nyckelbensälgen skriver så har alla grupper egna tider men hur blir det i R600 där vi bara har 3*1 pass på 52 anmälda? Hoppas att det inte kommer mer än 38 till fredagsträningen.

Strandelin skrev:
Håller med, eftersom jag inte kunnat träna själv har jag stått med klockan i näven, det är många R600-förare som gör riktigt bra tider på Sviestad.

Som nyckelbensälgen skriver så har alla grupper egna tider men hur blir det i R600 där vi bara har 3*1 pass på 52 anmälda? Hoppas att det inte kommer mer än 38 till fredagsträningen.

du som har koll på tidtagaruret,vad ligger snabbaste föraren på ?

Strandelin skrev:

Fredagstränongen är väl bara en vanlig betalträning? Då brukar det ju vara först till kvarn som gäller. Fast å andra sidan skulle man väl kunna slänga in lite 600:or i andra grupper? (Fast jag vet att det inte kommer att bli populärt bland vissa....)

spyan skrev:
du som har koll på tidtagaruret,vad ligger snabbaste föraren på ?

har givetvis inte klockat alla men det är många som ligger runt 57, sen finns det säkert någon som kryper ner mot 56 också men inte på min klocka. Vild gissning, på racet kommer vi ha 3 st som ligger just under 56.

:hjälm

Vore det inte bättre att ta 22 st till A-final och 30 till B-final så alla får köra??

Strandelin skrev:
har givetvis inte klockat alla men det är många som ligger runt 57, sen finns det säkert någon som kryper ner mot 56 också men inte på min klocka. Vild gissning, på racet kommer vi ha 3 st som ligger just under 56.

:hjälm

Vilka 3 är det som kommer att ligga under 56 tider?
Spyan, Packale och alakahahallalajaja??

Strandelin skrev:
ps, sen tror jag LMS har listat ut hur man ska göra så att alla får köra minst b-final, det finns lösningar på nästan allt. ds.

Givetvis! Det finns officiella och inofficiella maxsiffror men just nu ser det bra ut. Bara 44 har betalt och det är ENDAST DOM som räknas.

Jag är inte 100 på hur vi skall göra på fredagsträningen men jag ser ingen annan lösning än att det blir först till kvarn. Max 38 per klass.

Edit: Givetvis har anmälda förare förtur på fredagsträningen. (anmäld = anmäld och BETALD)

/HW

Chris Ash skrev:
Fast å andra sidan skulle man väl kunna slänga in lite 600:or i andra grupper? (Fast jag vet att det inte kommer att bli populärt bland vissa....)

Det vore verkligen inget vidare. Märkte i tisdags att man förstör för varandra eftersom man kör snabbt på olika ställen.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026