Sviestad (trafikövning) 2011

fzr600. sålde ju nyss andra hojen så har inga pipor kvar förutom en gammal remus och ett shorty :/

Blir det regn eller inte?! ska jag åka eller inte?!

Ny tid på Lördag 27/8

På grund av inställd licenskurs är banan ledig för en ny heldag, igår kom det inget regn och ca. tjugo stycken motorcyklister. En grupp inga föråkare och mer eller mindre öppen depå i sju timmar. Vi hade skitkul, var var ni andra? kanske åkte i regnet på en annan bana.... Syns på Lördag hoppas det blir några till då mvh. Kjell

fzr600. sålde ju nyss andra hojen så har inga pipor kvar förutom en gammal remus och ett shorty :/

Sök på mc-demonteringar och kolla lite skrotar dom var rätt vanliga så det borde finnas något orginalsystem någonstans i Sverige... Mvh. Kjell

Last edited:
På grund av inställd licenskurs är banan ledig för en ny heldag, igår kom det inget regn och ca. tjugo stycken motorcyklister. En grupp inga föråkare och mer eller mindre öppen depå i sju timmar. Vi hade skitkul, var var ni andra? kanske åkte i regnet på en annan bana.... Syns på Lördag hoppas det blir några till då mvh. Kjell

Sök på mc-demonteringar och kolla lite skrotar dom var rätt vanliga så det borde finnas något orginalsystem någonstans i Sverige... Mvh. Kjell

Ingen föranmälan antar jag då? Tider? Pris? Gatgrupp?

Ingen föranmälan antar jag då? Tider? Pris? Gatgrupp?

Info se första sidan denna tråd, var där innan halv nio. 700 för vanligt folk 500 för medlemmar i LMS och gratis om man har två stämplar i funkishäftet. Bara gatreggade hojar läs infon se ovan. OBS!!!! Denna tid har inte kommit in i schemat sist jag kollade 17,30 21/8, men det är det samma som våra andra heldagar som gäller. mvh. Kjell

Tolkar jag texten fel eller är licenskursen nästa fr-lö inställd?

I så fall borde folk uppdatera på LMS-licenskurs-sida och även facebookeventet.

// Johan

Tråkigt att kursen blev inställt :(
Hoppas att det blir bra "före" på Lördag ändå :)

Last edited:

// Johan

Tror jag hörde nått om att dom skulle köra licenskurs och trafikdag ihop dela på tiden typ.. men är inte helt 100

// Johan

Jag har bett den som har tillgång till sidan att ändra så fort som möjligt. Ber om ursäkt för dröjsmålet, men det blir ingen kurs nästa helg. Mvh. Kjell

Bara för att få klarhet, blir det Trafiksäkerhetsutbildning nu på lördag
den 27/8? Eller är det licens körningen som inte blir av?

Är sjukt sugen på att få komma upp och köra. Missade lördagens körning pga att väderprognosen visade regn regn regn....

Bara för att få klarhet, blir det Trafiksäkerhetsutbildning nu på lördag
den 27/8? Eller är det licens körningen som inte blir av?

Är sjukt sugen på att få komma upp och köra. Missade lördagens körning pga att väderprognosen visade regn regn regn....

Licenskursen blir inte av, Trafiksäkerhetsutbildning 27/8 för info se första inlägget i denna tråd klicka på länken. Kolla schemat, välkommen på Lördag mvh. Kjell PS. Om hojen har slipon som på bilden får du titta på och inte åka på banan. DS.

Last edited:
Licenskursen blir inte av, Trafiksäkerhetsutbildning 27/8 för info se första inlägget i denna tråd klicka på länken. Kolla schemat, välkommen på Lördag mvh. Kjell PS. Om hojen har slipon som på bilden får du titta på och inte åka på banan. DS.

Perfa tar med mig kusin och kommer upp.
Sliponen har legat i garaget sedan förra heldags körningen(juli).
/Danne

Som det ser ut nu kommer caféet vara stängt imorgon torsdag så fyll på depåerna innan körningen eller ta med något ätbart.
På lördag däremot kan vi se fram emot att det är öppet.

/Anneli

Tack för en riktig trevlig dag idag! Filade nog en del på mitt personbästa...

Å alla instruktörer, tack för allt ni gör! :klappar Alltid lika bra anordnat.

Tack för en trevlig dag! Gjorde mitt bästa att försaka jaga med min trötta enburkare. Kul som satan tills hojen blev rädd och kissade på sig igen (topplockspackningen). Sviesta har visst en tendens att göra så med den :huvet .
Trafikövningarna är verkigen fint uppstyrda :klappar

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...