Sviestad, Torsdag 14/8

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Nu är det dags igen!
Vi kör 17-20 men kom i god tid för inskrivning(16:00).
Det finns massor med bra info på hemsidan som man bör läsa.

http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=86

Endast tyst originalsystem är godkänt!

Pris 200kr för LMS medlemmar 300kr för övriga.

Vill du köra gratis, hjälp till att flagga på RR träningen på Tisdagar 17-20

Välkomna!

Jag kommer!
Jag lovar, min ljuddämpare är både orginal och jättetyst, ungefär som en mus. Nya bromsbelägg har jag också.

En liten fråga: Är det lungt att komma med ett bakdäck som det är 1,2 mm kvar på, eller är det kinkigt med däck. Går det bra med 0,8 också kanske. Det börjar bli lite dåligt, men ska inte köra så mycket i helgen att det går under 1 mm, men kan vara bra att veta.

En liten fråga: Är det lungt att komma med ett bakdäck som det är 1,2 mm kvar på, eller är det kinkigt med däck. Går det bra med 0,8 också kanske. Det börjar bli lite dåligt, men ska inte köra så mycket i helgen att det går under 1 mm, men kan vara bra att veta.

Fint...
Det är sagt att hojen ska va i besiktningsbart skick så en mm är ok.. Det viktiga är att det är bra mönster på sidorna. Är det torrt så lär du ha grepp så du klarar dig rakt fram även med ett dåligt däck.
Dock är slitna däck ganska trista att köra med så har du möjlighet att byta innan så skulle jag helt klart rekomendera att du gör det.

Känns som ett projekt att byta tillbaka ljuddämparna.. Man kan inte komma ut o göra en mätning med db-dödarna i satta ??

Varför är det endast ok med orginalsystem? Det finns ju trots allt eftermarknadsgrejer som inte väsnas mer. Man kanske köpte eftermarknads pga att orginal blev skrot vid en vurpa, och orginal kostar massor?
Inte för att jag ska köra, det var mer en fundering bara :)

Varför är det endast ok med orginalsystem? Det finns ju trots allt eftermarknadsgrejer som inte väsnas mer. Man kanske köpte eftermarknads pga att orginal blev skrot vid en vurpa, och orginal kostar massor?
Inte för att jag ska köra, det var mer en fundering bara :)

Beslutet togs av styrelsen för att slippa ljudmäta 50 hojar, och för att kommunen skulle bli glada.
I början av året lät vi en del folk med db killers köra men fick skit för det så nu är det stenhårt.
Möjligt att det blir ändring nästa år, förhoppningsvis kommer det upp fast ljudmätningsutrustning vid banan tills dess. Det är svårt att mäta stillastående på att bra och rättvist sätt. Många hojar är tysta då men låter massor vid förbifart på full gas.
Händer även att folk kör lugnt på hög växel förbi start och mål för att sen gasa som ett svin på långa rakan. Det är jävligt onödigt, grannar klagar och vi kanske inte får köra alls i framtiden.

Originalsystem är löjligt billiga på ebay.com så prisargumentet funkar inte.

Vi får hoppas på bra väder!! Inget mera regn nu!

Jag har för övrigt en hoj till salu oxå!! :yoparty R6 -06!!

Kom och köp!!!!!!!! Kom och köp!!!!! :tungan

sådär ja! Tack för en trevlig kväll! Ni missar väl inte körningen den 28de!

Hjälper ni till som funktionär på någon träning eller på KM den 9/9 så kör ni gratis!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP