Sviestad på tisdag! (8/5-07)

• Thread starter Thread starter Alx
  • Start date Start date

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jaha då var det dags igen! Förvisso andra träningen för året men första på nya bansträckningen! Hur kommer det att gå i Björns-böj, Kobbes-kurva och Pelles-påfart? Och framför allt, vilka kommer vara där?

Alicia och jag är självskrivna då vi är träningsanvariga. Vilka mer kommer?

Kommer som vanligt med mycket tejp på lyktan. Jag sitter här och väntar på att mina knäpuckar i läder ska dyka upp tills dess.....idag kom det stompgrip på posten iaf :)

Jag kommer garanterat att närvara :)

Vilka tider tror ni vi kommer att landa på? Cirkus...

Pelles påfart är ju ett uselt namn. Låter som en motorvägspåfart elelr en grusstump upp på landsvägen.
Pelles kombination är samlingsnamnet och den kan innehålla Björns Böj och Kobbes kurva.

Pelles påfart är ju ett uselt namn. Låter som en motorvägspåfart elelr en grusstump upp på landsvägen.
Pelles kombination är samlingsnamnet och den kan innehålla Björns Böj och Kobbes kurva.

Det där får du ta med Pelle, men jag tror inte du får medhåll då han är mycket nöjd med Pelles-påfart och övriga svängar i sektion 17!

Jag tycker Pelle ska få ett värdigare eftermäle än en påfart men är han nöjd så är ju allt fridens liljor. :)

På samma vis som de båda kurvorna efter start och mål benämns under samlingsnamnet Esset tror jag att med tiden kommer ingen orka hålla koll på tre namn utan det blir kort och gott Träffen.

Vilket namn som helst så länge det inte innehåller "Björn" :blah

Ett bättre förslag (enligt mig) i stil med tidigare namn på banan är Kartsvängen/böjen/kurvan då sektionen är i änden av Kartbanan och intill Kartgaraget. :) Upphovsman är Göran Aldén, vår trogne tidtagare som var med när banan byggdes och var förste LMS:are att vinna på den! :yoparty

Ska försöka komma ner med Lilleman (Robban) så han får lite träning på sin hemmabana :tungan
// Anders

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck