Sviestad kvällar 2009 nyheter

• Thread starter Thread starter FZ1
  • Start date Start date

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Nu är schemat för LMS-kvällskörningar lagt.
14 maj Torsdag 16.30-20.00
25 juni Torsdag 16.30-20.00
16 juli Torsdag 16.30-20.00
13 augusti Torsdag 16.30-20.00
27 augusti Torsdag 16.30-20.00
10 september Torsdag 16.30-20.00

Som syns har vi bara fått oss tilldelat sex tillfällen i år. Vi i instruktörsstaben jobbar hårt för att få till fler datum men behöver Er hjälp.

I år är alla välkomna oavsett försäkringsbolag även Trygg och IF.
Det kan även tilläggas att Östgöta Brandstodsbolag är måna om sina kunder och kommer kanske med bra nyheter för de som deltar på trafikövningarna...

Kravet på ORIGINAL-LJUDDÄMPARE kvarstår även i år, ingen nyhet men tål att upprepas.

VIKTIGT!
Alla medlemmar uppmanas att komma på LMS-årsmöte den 26/3 kl.19.00 på hotell Ekoxen i Linköping och rösta fram vår motion om fler tider.
Är du inte redan medlem passa på att bli det. Medlemsavgiften är 200 kronor, på varje kvällskörning får du 100:- i rabatt som medlem...

Last edited:
Mmm.. Vad gäller?

Vad kostar ett medlemskap?
Vad ger det mig?
Om man najar och bygger reglementsenlig båt, får man köra med reggad hoj på träning då?

Varför borde jag bli medlem och gå till mötet? (Vad ska jag rösta för eller mot då)?

Mmm.. Vad gäller?

Vad kostar ett medlemskap?
Vad ger det mig?
Om man najar och bygger reglementsenlig båt, får man köra med reggad hoj på träning då?

Varför borde jag bli medlem och gå till mötet? (Vad ska jag rösta för eller mot då)?

Allt står i första posten...utom rr-träning som du måste ha gått licenskurs för.

Last edited:
Vad för försäkring bör man ha för dessa kvällskurser. Har Folksam trafik nu och dom säger att trafiken gäller från fall till fall, det är inte helt lätt det här säger dom. IF/Skandia bara SMCkurs. Trygghansa/Holmia säger nej. Länsförs/Östgöta Brandstod Ok om man får intyg på utbildningen.
Har anmält mig till Broms o Kurvkurs genom SMC, men skulle vara trevligt att delta i kvällskurser på Sviesta också.
Mvh Pelle.
Ps. Räknar inte med att försäkringen ska ersätta mig om jag bromsar omkull vi bromsövningar eller dyligt.

Last edited:
Vad för försäkring bör man ha för dessa kvällskurser. Har Folksam trafik nu och dom säger att trafiken gäller från fall till fall, det är inte helt lätt det här säger dom. IF/Skandia bara SMCkurs. Trygghansa/Holmia säger nej. Länsförs/Östgöta Brandstod Ok om man får intyg på utbildningen.
Har anmält mig till Broms o Kurvkurs genom SMC, men skulle vara trevligt att delta i kvällskurser på Sviesta också.
Mvh Pelle.
Ps. Räknar inte med att försäkringen ska ersätta mig om jag bromsar omkull vi bromsövningar eller dyligt.

precis som du skriver så är nog folksam eller östgötabrand bäst, det kommer mer info på hemsidan snart.

Ok, det låter bra. Kvällskörningarna låter roliga så jag avvaktar men mer info.
Mvh Pelle.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...